Eugène Ysaÿe` nin iki keman için La Minör Sonatı`nın teknik ve yorum bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sancar, Nilay | |
dc.contributor.author | Taş, Eylül Umay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T06:58:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T06:58:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213736 | |
dc.description.abstract | Bu yazılı çalışmada kemancı ve besteci Eugène Ysaÿe (1858-1931) 'nin 'İki Keman İçin La minör Sonat' ının müzikalite ve teknik açıdan analiz edilmesinin yanı sıra bestecinin yaşamı ile Belçika - Fransa Keman Okulu'ndaki önemi mercek altına alınmış ve diğer eserlerinin keman repertuvarındaki yeri incelenmiştir. İcracılara bestecinin hayatı ve eserlerinin arka planı hakkında bir fikir vermesi umuduyla, eserin daha bilinçli yorumlanmasına yardım ederek repertuvarlarında yer alması hedeflenmiştir. Her ne kadar eser, Aureli Blaszczok ve Felix Treiber tarafından tempo, tel seçimi ve nüanslar açısından dikkatlice işaretlenmiş olsa da, parmak numarası ve yay içeren bir edisyonu ve detaylı bir çalışma analizi bulunmamakta, mevcut ses ve video kayıtları da bu unsurlarla ilgili farklı yaklaşımlar göstermektedir. Bu nedenle, bu çalışma, müziğe hizmet eden kararların nasıl ve neden verildiğini açıklayıp, bir kemancı olarak yazarın bakış açısını da sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | In this study, the central objective is to analyse the Sonata in A minor for Two Violins composed by a violinist and a composer Eugène Ysaÿe in terms of its musical expression and technique, as well as the composer's life and his importance in the Franco-Belgian Violin School while examining the place of his other violin works in the repertoire. The study aims at featuring this particular sonata in the violin repertoire by way of advising performers on interpreting the composition more deliberately. Even though the original notation has been marked by Aureli Blaszczok and Felix Treiber with the tempo, the choice of strings and the dynamic indications carefully; there is no an edition well primed either with fingerings or bowings right along with a detailed working method, the current audio and video recordings show different approaches to this subject matter as well. Thus, this study presents the writer's perspective as a violinist on how to draw an inference from musical decisions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Eugène Ysaÿe` nin iki keman için La Minör Sonatı`nın teknik ve yorum bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Research on The Sonata for two violins in A Minor by Eugène Ysaÿe in terms of its technique and interpretation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-16 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10300403 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594608 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Yaylı Çalgılar Sanat Dalı |