Show simple item record

dc.contributor.advisorTangün, Merih
dc.contributor.authorCabiroğlu, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-10T06:58:04Z
dc.date.available2020-12-10T06:58:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213714
dc.description.abstractEser Metin çalışması kapsamında öncelikle Stanislavski'nin FizikselAksiyonlar Yöntemi incelenmiştir. Bunun için öncelikle yöntemin oluşum süreciüzerine bir inceleme yapılmış ve bu inceleme ışığında elde edilen bilgilerdoğrultusunda Fiziksel Aksiyonlar Yöntemi detaylı olarak incelenmiştir. Dahasonra incelenecek olan oyun metninin yazarı, yazarın sanat yaşamı ve eserleriüzerinde çalışılmıştır. Tüm bu çalışmalar sonrasında ise ele alınan oyun metni,kimlik bilgileri, oyunun çatışma ve teması belirlenip oyun kişilerinin özellikleriincelenmiştir. Bu üç aşamalı çalışmanın en sonunda ise elde edilen tüm bilgilerışığında Git Gel Dolap oyununun dekor, müzik, efekt, kostüm, ışık, aksesuar veoyun kişileri özgün bir şekilde alınıp yorumlanarak sahnelenmiştir.Eser Metin çalışması olan bu çalışmanın amacı, Harold Pinter'ın Git GelDolap adlı eserini, Stanisnavski'nin Fiziksel Aksiyonlar Yöntemi çerçevesindesahnelemektir. Bu eser metni çalışmasının yöntemi ise Stanislavski'nin FizikselAksiyonlar Yöntemini inceledikten sonra oyun yazarını, çalışmalarını araştırıp, enson da tüm bu çalışmalar yoluyla elde edilen bilgi sayesinde oyunu FizikselAksiyonlar Yöntemi ile sahnelemektir.
dc.description.abstractIn the context of the work of art, first of all The Physical Actions Method ofStanislavski was examined. For this purpose, firstly a research has been done onthe process of formation of the Method and then The Physical Actions Methodhas been examined in detail in the light of the information obtained according tothis research. Later, the author of the play text to be examined, his art life andworks were studied. After all these studies, the play text, identitiy information,play's conflict and the theme were determined and the characteristics of the playpeople were examined. At the end of this three-stage study, in the light of all theinformation obtained the dacor, music, costumes, lights, effects, music andcharacters of The Dumb Waiter were staged originally and interpreted.As a work of art, the purpose of this study is to perform Harold Pinter's'The Dumb Waiter' in the framework of the Stanisnavski's Physical ActionsMethod. The method of study of this text is to examine Stanislavski's Method ofPhysical Actions after studying the playwright and his work and, last but not least,through the information obtained as a result of these studies, performing the playwith the Physical Actions Method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleHarold Pinter`in `Gitgel dolap` oyununun absürd tarzını Konstantin S. Stanislavski`nin fiziksel aksiyonlar yöntemi ile sahnelenmesi
dc.title.alternativeStaging the absurd style Harold Pinter's 'The dumb waiter' play by means of konstantin S. Stanisnavski's the method of physical actions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10301430
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586656
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineTiyatro Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess