Henri Tomasi`nin Klarnet Konçertosu`nun müzikal açıdan incelenmesi ve çalışma yöntemleri
dc.contributor.advisor | Sonakın Çeliker, Ebru Mine | |
dc.contributor.author | Yağmur, Bekir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T06:57:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T06:57:46Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213706 | |
dc.description.abstract | Bu eser metninde 20. yüzyıl müziğine genel olarak değinilmiş olup; Fransız bestecilerinden Henri Tomasi'nin biyografisi, müzik dili ve eserleri hakkında bilgiler verilmiştir.Eser metninin üçüncü bölümünde Henri Tomasi'nin 1956 yılında bestelediği klarnet konçertosu incelenmiştir. Üç bölümden oluşan bu eserin partisyon üzerinde müzikal analizi yapılmıştır.Bu konçerto teknik seviye açısından klarnet icracıları için çalınması güç konçertolardan biri olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda dördüncü bölüm icracılar için çalışma yöntemlerine ayrılmıştır. Bu bölümde eserin çalınması güç ve görece problemli pasajlar için çalışma önerileri yer almıştır. Repertuvardan örneklerle bağdaştırılarak nefes, entonasyon ve teknik için alıştırmalar sunulmuştur.Bu eser metni müzikal analiz ve çalışma ışığında bu yapıtı icra edecek klarnetistler için bir rehber olarak düşünülebilir.ANAHTAR KELİMELER: 20. yüzyıl müziği, Fransız müziği, Henri Tomasi, klarnet, konçerto, analiz, çalışma yöntemleri | |
dc.description.abstract | In this study, 20th century music is mentioned in general. French composer Henri Tomasi's biography, music language and information about his works are included. In the second part of the study, the clarinet concerto composed by the composer in 1956 is examined. The musical analysis of this work, which consists of three movements, was done on the score.In terms of technical level, this concerto can be considered as one of the most difficult concerto for clarinet performers. In this context, the third part of the study is devoted to practicing methods for performers. In this section, the passages of the work which are difficult to play and relatively problematic are evaluated and practicing suggestions for these areas are given. Exercises for breathing and intonation are presented in connection with examples from the repertoire.This study can be considered as a guide for clarinet performers who will perform this work in the light of musical analysis and study methods.KEYWORDS: 20th Century Music, French Music, Henri Tomasi, clarinet, concerto, analysis, study methods | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Henri Tomasi`nin Klarnet Konçertosu`nun müzikal açıdan incelenmesi ve çalışma yöntemleri | |
dc.title.alternative | Musical analysis and performance methods of `Concerto for Clarinet` by Henri Tomasi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-06 | |
dc.contributor.department | Üfleme ve Vurma Çalgılar Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10244092 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 629274 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |