W.A. Mozart`ın sihirli flüt operası, bilgelik tapınağındaki karakterlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yavuz, Elif Damla | |
dc.contributor.author | Tingür, Umut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T06:56:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T06:56:48Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213680 | |
dc.description.abstract | Sihirli Flüt (Die Zauberflöte, K. 620) operasındaki Bilgelik Tapınağı karakterlerinden Sarasto ve Sprecher karakterleri bas ve bas-bariton sesler için önem arz etmeleri nedeniyle teknik ve yorum bakımından oldukça önemlidir. İki ana bölümden oluşan bu çalışma ile Sarasto ve Sprecher rollerinin, sanatçı, korrepetitör, orkestra şefi, eğitmen ve eğitmen adayları tarafından uluslararası standartlarda yorumlanmasına katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Çalışmanın birinci ana bölümünde Sihirli Flüt operasının türüyle ilgili yorumlar ve yaratım sürecini tetikleyen dinamikler ele alınmış, operanın librettosunun yazarı ve esinlendiği kaynaklar irdelenmiş, besteci ile libretto yazarı arasındaki ilişki ve eserin yaratıldığı dönemdeki düşünce akımlarının operaya yansımaları hakkındaki genel bilgiler aktarılmıştır. Çalışmanın ikinci ana bölümünde ise Sarasto ve Sprecher karakterlerinin yer aldığı sahnelerin form ve armoni analizleri yapılmış ve bu karakterlerin metinleri yapılan analizlerle ilişkilendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The characters of Sarasto and Sprecher as characters of Wisdom Temple of The Magic Flute (Die Zauberflöte, K. 620) opera, are crucial on the subjects of technique and interpretation because of their importance as bass and bass-baritone voices. This study consisting of two parts, aims to contribute to the interpretation at international standards of the roles of Sarasto and Sprecher by artists, correpetitors, conductors, instructors and instructor candidates.The first part includes the genre of The Magic Flute opera and the dynamics that trigger its creation process, together with the libretto writer of the opera, the sources inspired by the libretto, the relationship between the composer and the libretto writer, general information about the symbolic reflections of the movements of thought on this opera at the time of its creation.In the second part, harmonic analyzes are performed to figure out the characters of Sarastro and Sprecher (Priester) in the Temple of Wisdom. The texts of these characters are associated with these analyzes to contribute to a better interpretation of these characters for artists. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | W.A. Mozart`ın sihirli flüt operası, bilgelik tapınağındaki karakterlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of the characters in the temple of wisdom in the magic flute by W.A. Mozart | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-23 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10328729 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616701 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Opera Sanat Dalı |