Show simple item record

dc.contributor.advisorManav, Ali Özkan
dc.contributor.authorÖzatalay, Ramazan Yiğit
dc.date.accessioned2020-12-10T06:56:21Z
dc.date.available2020-12-10T06:56:21Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213668
dc.description.abstract1950'lerin ikinci yarısından itibaren ortak çalışmalara imza atmış olan yazar UmbertoEco (1932-2016) ile besteci Luciano Berio (1925-2003), birbirlerini disiplinlerarasıdüzeyde etkileyip beslemiş olan entelektüeller arasında önemli bir konuma sahiptir. Buçalışmada farklı disiplinlerde ama aynı dönemde üretilmiş Açık Yapıt (1962) veEpifaniler (1959-61) arasında karşılaştırmalı okumalar ve çıkarımlar yapılarak Eco veBerio poetikasındaki koşutluklar irdelenmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında, Berio-Ecoişbirliği ve söz konusu iki yapıtın doğuşu üzerine genel bir bakış sunulmuş, ardındanEpifaniler'in vokal bölümlerine odaklanılmıştır. Yapılan çözümlemeler, öncelikle`düzenlenmiş düzensizlik` ilkesinin ve bununla bağlantılı olarak tamamlanmamışlık,belirsizlik, çoğulluk, süreksizlik, olanaklılık ve hareketlilik kavramlarının her iki yapıtın temelinde vazgeçilmez bir öneme sahip olduklarını göstermektedir. Modernist ve ilerici bir orkestra yapıtı olarak Epifaniler, Eco'nun açık yapıt kuramının başarılı biruygulaması olmakla kalmayıp 20. yüzyıl Avrupa'sının hem yeni sanat anlayışının hemde modern hayatının bir dökümünü −ve de `açık` bir yorumunu− özgün bir dille sunar.
dc.description.abstractUmberto Eco (1932-2016) and Luciano Berio (1925-2003), who produced joint worksstarting from the second half of the 1950's, have a particular position among theintellectuals who influenced and nourished each other in interdisciplinary level. In thisstudy, the analogy between the poetics of Eco and Berio is examined by means ofmutual readings and deductions done between Opera Aperta (Open Work, 1962) andEpifanie (1959-61), that are produced in different fields but in the same historicalperiod. In the first phase of the study, an overview of Berio-Eco cooperation and thebirth of the two above-mentioned works are presented, and after that, the vocalmovements of Epifanie are focused on. The following analyses show that the principleof `ordered disorder` −and related with this− the notions of incompleteness,indeterminacy, plurality, discontinuity, possibility and mobility have indispensibleimportance in both works. Epifanie, as a modernist and forward-looking orchestralwork, not only represents a successful execution of Eco's open work poetics, but alsooriginally presents an `open` interpretation of both the new conceptions in arts and themodern life of the 20th Century Europe.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEco`nun `Açık Yapıt`ı bağlamında Berio`nun `Epifaniler` adlı eserinin vokal bölümlerinin çözümlemesi ile erkek vokalist ve orkestra için `Yok mu, Var` adlı beste
dc.title.alternativeThe analysis of the vocal movements of Berio's `Epifanie` in the context of eco's `Open Work` and `Yok mu, Var` for male vocalist and orchestra
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-07-24
dc.contributor.departmentMüzik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNew music
dc.subject.ytmModern music
dc.subject.ytmnull
dc.identifier.yokid10340137
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid628269
dc.description.pages287
dc.publisher.disciplineKompozisyon Ve Orkestra Şefliği Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess