Beden odaklı farkındalık pratikleri aracılığıyla koreografi
dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe | |
dc.contributor.author | Öztürk, Asli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T06:56:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T06:56:17Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-08-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213666 | |
dc.description.abstract | `Beden Odaklı Farkındalık Pratikleri Aracılığıyla Koreografi'' adlı çalışmanın özü, koreografi yaratım ve hareket araştırması sürecinde beden odaklı farkındalık pratiklerinin araç olarak kullanılması ve spiritüel metamorfoz kavramının koreografik olarak araştırılmasıdır. Yaratım süreci boyunca icracılar tarafından düzenli olarak deneyimlenen beden odaklı farkındalık pratikleri, dansçıların fiziksel ve ruhsal potansiyellerini daha çok farketmelerine aracı olmuş ve bu farkındalık kendilerini hem fiziksel, hem de zihinsel olarak çok daha özgür bir biçimde ifade edebilmelerini sağlamıştır. Süreç sonunda, MSGSÜ İDK Çağdaş Dans Anasanat Dalı Lisans II. sınıf öğrencilerinin repertuvar çalışması olarak ''So' Hum / (I am That)'' adlı eser ortaya çıkmış ve pek çok kez seyirciyle buluşmuştur.So' Hum, çok eski zamanlardan beri kullanılan Sanskritçe bir mantradır. I Am That (Ben O'yum) anlamına gelen mantradaki That- 'O' nihai gerçekliği, tüm yaradılışı, evreni ya da dilerseniz tüm varoluşun özündeki Tanrı'yı temsil eder. Hepimiz özümüzde, 'O' sonsuz kaynağın ayrılmaz bir parçasıyız, birbirimizle ve tüm evrenle bağlantı halindeyiz, 'BİR'iz. Varoluş metaforlarından beslenerek kurgulanıp yaratılmış olan bu eser, bir 'ÖZ' arayışını temsil eder ve içimizdeki sonsuz kaynakla 'O'nunla buluşma anlarının, alanlarının peşinden gider.Bu Tez / Eser metninde, yaratım süreci boyunca hazırlık amacıyla deneyimlenen beden odaklı farkındalık pratiklerine, bu pratiklerin koreograf, icracı ve koreografi yaratım süreci üzerindeki etkilerine, süreç boyunca kullanılan diğer hareket üretme metotlarına, kompozisyon yöntemlerine, eserin kavramsal çerçevesini oluşturan öğelere ve sonuçta ortaya çıkan ürünün analizine odaklanılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Beden Odaklı Farkındalık Pratikleri, Koreografi, Kompozisyon | |
dc.description.abstract | The essence of the study named `Choreography Through Body-Oriented Awareness Practices` is the use of body-oriented awareness practices as a tool in the process of choreography creation and movement research and the choreographic exploration of the concept of spiritual metamorphosis. Body-oriented awareness practices regularly experienced by the performers throughout the creation process have enabled dancers to become more aware of their physical and spiritual potential, and this awareness has deepened their creativity and enabled them to express themselves more freely both physically and mentally. At the end of the process, as a repertoire work of the undergraduate class II students of Mimar Sinan University of Fine Arts Istanbul State Conservatory Contemporary Dance Department (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Devlet Konservatuvarı Çağdaş Dans Anasanat Dalı) performance named `So' Hum / (I am That) '' has emerged and met with the audiences many times.So' Hum is a mantra in Sanskrit which has been used since old times, means `I Am That`. In the mantra `That` represents ultimate reality, all creation, universe or the God in the essence of existence. All of us in essence, are parts of the endless source of `That` and we are connected with each other and the universe, we are `One`. This choreography that is inspired and developed upon the metaphors of existence, represents a search of `Essence` and follows up the fields of meeting moments with the endless source, `That`.This Thesis / Work text focuses on the preparatory body-oriented awareness practices experienced during the creation process, effects of these practices on the choreographer, the performer and the course of shaping of the choreography, other movement generation methods used during the process, composition methods, the elements forming the conceptual binding of the art work and the analysis of the resulting product.KEYWORDS: Choreography, Body-Oriented Awareness Practices, Composition | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Beden odaklı farkındalık pratikleri aracılığıyla koreografi | |
dc.title.alternative | Choreography through body-oriented awareness practices | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-17 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10339899 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 630369 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Modern Dans Sanat Dalı |