Sanatta ifade aracı olarak seramik malzeme
dc.contributor.advisor | Belen, Süleyman Aydan | |
dc.contributor.author | Uğur, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T06:56:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T06:56:08Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-02-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213662 | |
dc.description.abstract | Bugün sanat olarak nitelendirdiğimiz, insanın kendini çeşitli malzemeler veyöntemlerle ifade etme isteği her zaman var olmuştur. Sanatın tanımı ve kapsamı iseyaşanılan zamanın anlayışına göre değişiklik göstermiştir. Günümüzde sanatıntanımı hala tartışmaya açık ve üzerinde pek çok söz söylenen bir konu olmaklabirlikte; artık anlayış doğayı taklit etmekten uzaklaşmış, kişinin zihnindekiniyansıtması için bir araç, iç dünyası ile dış dünya arasında kurulan bir köprü, biriletişim ve ifade aracı haline gelmiştir. Sanatçı ifadesini, kullandığı malzeme ve onuişleyiş yöntemleri ile kişiselleştirmektedir.Fikir ve üslubun aktarıcısı olan malzeme bu aşamada önemli etkenlerdenbiridir. Malzeme ve teknik, sanatçının düşünme, hissetme ve algılama biçimleriniaktarmak için birer araçtır. Söz konusu durum sanatçıya farklı yollar sunar.Malzemenin sınırlarında dolaşarak vermek istediği mesajı, söyleyeceği sözü buyönde pekiştirebileceği gibi; malzeme ile birlikte düşünüp onunla hareket ederekişinde kullandığı aracın ifade ettiği bilgiyi vurgulayan ve onunla anlam kazanançalışmalar yapma yoluna da gidebilir.Doğayı biçimlendiren insanın hem kullanım nesnesi, hem de ilkheykelciklerden bu yana sanat üretiminde; erişebildiği malzemeler kendine yerbulmuş, ifadesini teknik ve kavramsal açıdan desteklemiştir. Bugün teknolojinin degelişimiyle çok farklı biçimlerde karşımıza çıkan seramik malzeme bu araştırmayakonu olmaktadır. Bu çalışma malzeme ve sanatsal ifade arasındaki ilişkiyi araştıraraksanatçının fikrinin maddi bir forma dönüşmesinde malzemenin öneminisorgulamaktadır. Seramik malzemenin özgün dili, özellikleri ve üretim sürecindesanatçıya sunduğu teknik imkanlar incelenmiş, aynı zamanda geçmişi ve belleğiolması dolayısıyla taşıdığı kavramlar ve hafızası sanatçı çalışmalarından örneklerlearaştırılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Görsel Sanat, Malzeme, İfade, Maddi Kültür, Seramik | |
dc.description.abstract | One's desire to express oneself with various materials and methods, whichwe call art today, has always existed. The definition and scope of art changesaccording to the understanding of the time. Today, the definition of art is still open todebate and many issues are mentioned on it; understanding has become far fromimitating nature and has become a means of reflecting one's mind, a bridge betweeninner and outer world, a means of communication and expression. The artistspersonalize their expression with the material they use and the way they process.Material, which is the transmitter of ideas and style, is one of the importantfactors at this stage. Materials and techniques are tools for conveying the artist'sways of thinking, feeling and perceiving. The situation offers the artist differentways. As he can reinforce the message he wants to give by wandering around theboundaries of the material; he can also choose the way of thinking and acting withthe material by making studies that emphasize the information expressed by the toolused in the work.For human who shaped the nature; the materials he had access has alwayshad an important role and they supported his expression technically and conceptuallyfor production of both the functional object and art since the first figurines. Ceramicmaterial, which can be found in many different forms today with the development oftechnology, is the subject of this research. This study explores the relationshipbetween material and artistic expression and questions the importance of material intransforming the artist's idea into a material form. The original language of theceramic material, its characteristics and the technical possibilities it presents to theartist in the production process were examined, and the conceptual meaning andmemory it carries due to its history and memory were investigated with examplesfrom the artist's worksKEY WORDS: Visual Art, Medium, Expression, Material Culture, Ceramics | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanatta ifade aracı olarak seramik malzeme | |
dc.title.alternative | Ceramic material as a means of artistic expression | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-03 | |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Sculpture materials | |
dc.subject.ytm | Plastic materials | |
dc.subject.ytm | Three dimensional materials | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Contemporary art | |
dc.subject.ytm | Ceramic materials | |
dc.subject.ytm | Artistic material | |
dc.subject.ytm | Artistic ceramic | |
dc.identifier.yokid | 10231911 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606511 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Seramik Tasarımı Sanat Dalı |