Meslek lisesi öğrencilerinin iş güvenliği kültürü ve bilinci üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağımızın gelişen üretime dayalı ekonomisi ve sürekli gelişen teknolojik iş gereçleri iş sağlığı güvenliği ile ilgili uygulamaları zorunlu kılmaktadır. Kişilerde küçük yaşta verilecek olan İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimiyle bilinç ve farkındalık seviyesinin yükselmesi mümkün olacak aynı zamanda meslek hastalığı, iş kazası gibi çağımızın önemli problemlerinin önüne geçilebilecektir.Bu tez çalışması ile öncelikli olarak, bu bağlamda, iş güvenliği kavramının içeriği, önemi, iş sağlığı ve güvenliği alanındaki gerek ulusal gerekse uluslararası kuruluşları incelenmiş, akabinde iş sağlığı eğitiminin kavramsal analizi ve bu hususla ilgili tarafların, tarafların misyonları ele alınmıştır. Genel bilgilerin ardından bulgular kısmında öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgi düzeylerinin iş sağlığı ve güvenliğinin oluşması noktasında farkındalık yarattığı tespit edilmiş; ancak bu farkın istatistiki olarak anlamlı olmadığı ortaya konulmuştur. Sonuç kısmında ise elde edilen bulgular üzerinden yorumlar yapılmış, bu farkın istatistiki olarak anlamlı olabilmesi için yapılması gerekenler ve çalışma hayatına kolaylık getirmesi ve entegre edilebilmesi için eğitimler hakkında önerilerde bulunulmuştur. Our era's economy based on emerging production and the ever-growing technological equipments make occupational health and safety applications compulsory. With the help of occupational health and safety training to be given at early ages, it will be possible to increase the level of consciousness and awareness and occupational accidents and illnesses that are among the most important problems of our century will be avoided as well.In this context, with this thesis, the content and importance of the occupational safety concept was examined as well as the national and international institutions in the field of occupational health and safety. Subsequently the conceptual analysis of occupational safety education and missions of the parties involved were handled. Following to the general information, it was determined that the level of occupational health and safety of the students' creates an awareness towards the subject (occupational health and safety). However it was also seen that this difference does not have a statistical significance.In the conclusion section, interpretations were made on the findings, suggestions were made about the actions to be taken in order to make this difference statistically significant and trainings to be done in order to facilitate integration into the working life.
Collections