Show simple item record

dc.contributor.advisorKandemir, Gönül
dc.contributor.authorAlkan, Ertan
dc.date.accessioned2020-12-09T12:22:05Z
dc.date.available2020-12-09T12:22:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211600
dc.description.abstractÇağımızın gelişen üretime dayalı ekonomisi ve sürekli gelişen teknolojik iş gereçleri iş sağlığı güvenliği ile ilgili uygulamaları zorunlu kılmaktadır. Kişilerde küçük yaşta verilecek olan İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimiyle bilinç ve farkındalık seviyesinin yükselmesi mümkün olacak aynı zamanda meslek hastalığı, iş kazası gibi çağımızın önemli problemlerinin önüne geçilebilecektir.Bu tez çalışması ile öncelikli olarak, bu bağlamda, iş güvenliği kavramının içeriği, önemi, iş sağlığı ve güvenliği alanındaki gerek ulusal gerekse uluslararası kuruluşları incelenmiş, akabinde iş sağlığı eğitiminin kavramsal analizi ve bu hususla ilgili tarafların, tarafların misyonları ele alınmıştır. Genel bilgilerin ardından bulgular kısmında öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgi düzeylerinin iş sağlığı ve güvenliğinin oluşması noktasında farkındalık yarattığı tespit edilmiş; ancak bu farkın istatistiki olarak anlamlı olmadığı ortaya konulmuştur. Sonuç kısmında ise elde edilen bulgular üzerinden yorumlar yapılmış, bu farkın istatistiki olarak anlamlı olabilmesi için yapılması gerekenler ve çalışma hayatına kolaylık getirmesi ve entegre edilebilmesi için eğitimler hakkında önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractOur era's economy based on emerging production and the ever-growing technological equipments make occupational health and safety applications compulsory. With the help of occupational health and safety training to be given at early ages, it will be possible to increase the level of consciousness and awareness and occupational accidents and illnesses that are among the most important problems of our century will be avoided as well.In this context, with this thesis, the content and importance of the occupational safety concept was examined as well as the national and international institutions in the field of occupational health and safety. Subsequently the conceptual analysis of occupational safety education and missions of the parties involved were handled. Following to the general information, it was determined that the level of occupational health and safety of the students' creates an awareness towards the subject (occupational health and safety). However it was also seen that this difference does not have a statistical significance.In the conclusion section, interpretations were made on the findings, suggestions were made about the actions to be taken in order to make this difference statistically significant and trainings to be done in order to facilitate integration into the working life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleMeslek lisesi öğrencilerinin iş güvenliği kültürü ve bilinci üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeA study about occupational safety culture and conciousness of vocational high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmWork safety
dc.subject.ytmBusiness culture
dc.subject.ytmConsciousness
dc.subject.ytmOccupational health
dc.identifier.yokid10162307
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid487582
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess