Bir kamu hastanesinde doğum yapan hastaların taburcu olduktan sonra memnuniyetlerinin değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı doğum yapan bayanların doğum öncesi ve sonrası ile ilgili olarak kadın doğum servisinde hekimlerden, hemşirelerden, bakım ve tedaviden, bilgilendirme ve iletişimden duydukları memnuniyetin ortaya konması ve memnuniyet düzeyinin yaş, eğitim durumu ve sosyal güvence gibi değişkenlerle ilişkisinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla İstanbul ilinde faaliyet göstermekte olan bir devlet hastanesinde doğum yapmış olan 100 kadın ile görüşme yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Hasta Memnuniyeti Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır.Araştırma sonucunda genel hasta memnuniyetinin yaşa, eğitim durumuna, mesleğe, sosyal güvence türüne göre farklılık göstermediği fakat hastaneyi tekrar tercih etme durumuna ve servisten iletişim numarası verilme durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Hasta Memnuniyeti, Kadın Doğum Bölümü The aim of the study is to evaluate the relationship between the women, the status of education and social security and the satisfaction level of the women in the obstetrics and gynecology department, the nurses, the care and treatment, the information and communication. For this purpose, 100 women who had given birth in a state hospital operating in Istanbul were interviewed. Personal Information Form and Patient Satisfaction Scale were used for data collection. Independent Sample T-Test and ANOVA were used to analyze the data.As a result of the research, it was determined that general patient satisfaction did not differ according to age, education, occupation, type of social security, but it showed a significant difference according to the preference of the hospital again and the number of communication from the service.Keywords: Patient Satisfaction, Department of Obstetrics
Collections