Show simple item record

dc.contributor.advisorTisinli, Zeynep Ayla
dc.contributor.authorİnci, Zeynep Sena
dc.date.accessioned2020-12-09T12:18:38Z
dc.date.available2020-12-09T12:18:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/211420
dc.description.abstractAraştırmanın amacı doğum yapan bayanların doğum öncesi ve sonrası ile ilgili olarak kadın doğum servisinde hekimlerden, hemşirelerden, bakım ve tedaviden, bilgilendirme ve iletişimden duydukları memnuniyetin ortaya konması ve memnuniyet düzeyinin yaş, eğitim durumu ve sosyal güvence gibi değişkenlerle ilişkisinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla İstanbul ilinde faaliyet göstermekte olan bir devlet hastanesinde doğum yapmış olan 100 kadın ile görüşme yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Hasta Memnuniyeti Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T-Testi ve ANOVA kullanılmıştır.Araştırma sonucunda genel hasta memnuniyetinin yaşa, eğitim durumuna, mesleğe, sosyal güvence türüne göre farklılık göstermediği fakat hastaneyi tekrar tercih etme durumuna ve servisten iletişim numarası verilme durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Hasta Memnuniyeti, Kadın Doğum Bölümü
dc.description.abstractThe aim of the study is to evaluate the relationship between the women, the status of education and social security and the satisfaction level of the women in the obstetrics and gynecology department, the nurses, the care and treatment, the information and communication. For this purpose, 100 women who had given birth in a state hospital operating in Istanbul were interviewed. Personal Information Form and Patient Satisfaction Scale were used for data collection. Independent Sample T-Test and ANOVA were used to analyze the data.As a result of the research, it was determined that general patient satisfaction did not differ according to age, education, occupation, type of social security, but it showed a significant difference according to the preference of the hospital again and the number of communication from the service.Keywords: Patient Satisfaction, Department of Obstetricsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleBir kamu hastanesinde doğum yapan hastaların taburcu olduktan sonra memnuniyetlerinin değerlendirmesi
dc.title.alternativeSatisfation of the women who gaue birth is evaluated after dischar ged from A public hopi̇tal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmPregnancy
dc.subject.ytmCommunication networks
dc.subject.ytmQuality improvement
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospitals-public
dc.subject.ytmDelivery
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmNurse-patient relations
dc.subject.ytmPatient rights
dc.identifier.yokid10243695
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555723
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess