Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada `Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki` tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma Kahramanmaraş merkezinde bulunan biri köy, biri kasaba olmak üzere 6 ortaokulda toplam 395 öğrenci katılımıyla yapılmıştır. Ulaşılan veriler SPSS (Statistical Package For Social Sciences) istatistik programında işlenmiştir. Verilerin analizinde `frekans (N), yüzde ( % ), ortalama (X), Standart sapma (ss), ortalamalar arası farkın anlamlılığını test etmek üzere t testi ve çoklu değişkenlerde n>30 olduğu durumlarda anova analizi` kullanılmıştır.Öğrencilerin yarısı (%50,89) bir yılda 6 ila 20 arasında kitap okumaktadır. Bu öğrencilerin %81'lik bir kısmı kitap okumayı sevdiğini belirtmiştir. Buradan anlaşıldığı üzere öğrenciler kitap okumayı sevmektedir. Ama sevmeyenler de vardır, sevmeyenlerin %34,8'i kendi zevkine uygun kitabı seçemediğinden kitap okumayı sevmediğini belirtmiştir. Ayrıca katılımcılar yaşlarının bir gereği olarak yazardan en çok macera tarzı kitaplar yazmalarını istemektedirler (%37,5). Aynı zamanda katılımcıların %33,6'sı kitapların anlaşılır bir dille yazılmasını talep etmektedir. Tüm bunlardan hareketle akademik başarının artması kitap okumanın artmasıyla yakından ilişkilidir. Bunun için de ailelerin, öğretmenlerin ve de yazar-yayımcıların özverili olması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma Alışkanlığı, Akademik Başarı In this study, the relationship between the reading habits and the academic achievement of 7th grade students in secondary school is tried to be defined. The study is done with 395 students totally at six secondary schools located in Kahramanmaras, some of which are in villages and some of which are in towns. The achieved data are processed via SPSS statistics programme (Statistical Package For Social Sciences). During the analysis of data, (N) is used for frequency, (%) for per cent, (X) for average, (SS) for Standard Deviation, t test for the meaningfulness of difference between the averages, 'anova analysis' is used for multiple variables in case of n>30.The half of the students (50,89 %) read 6 or 20 books in a year. 81% of those students has stated that they like reading. As far as it is understood from that, the students like reading. However, there are ones who do not like reading ; 34,8% of them has stated that they do not like it because they do not find any books that appeal to their tastes. Also, the participants have asked the authors to write adventure books by force of their ages (37,5 %). Moreover, 33,6 % participants have demanded that the authors write their books in an intelligible language. According to all these data, the increase of the academic achievement is depend on the increase of reading. Hence, families , teachers and authors-publishers are required to be self-sacrificing.Key words: Reading,the habit of Reading,Academic Achievement
Collections