Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Hüseyin
dc.contributor.authorKasimoğlu, Muhammed
dc.date.accessioned2020-12-09T10:14:26Z
dc.date.available2020-12-09T10:14:26Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/206431
dc.description.abstractBu çalışmada `Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki` tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma Kahramanmaraş merkezinde bulunan biri köy, biri kasaba olmak üzere 6 ortaokulda toplam 395 öğrenci katılımıyla yapılmıştır. Ulaşılan veriler SPSS (Statistical Package For Social Sciences) istatistik programında işlenmiştir. Verilerin analizinde `frekans (N), yüzde ( % ), ortalama (X), Standart sapma (ss), ortalamalar arası farkın anlamlılığını test etmek üzere t testi ve çoklu değişkenlerde n>30 olduğu durumlarda anova analizi` kullanılmıştır.Öğrencilerin yarısı (%50,89) bir yılda 6 ila 20 arasında kitap okumaktadır. Bu öğrencilerin %81'lik bir kısmı kitap okumayı sevdiğini belirtmiştir. Buradan anlaşıldığı üzere öğrenciler kitap okumayı sevmektedir. Ama sevmeyenler de vardır, sevmeyenlerin %34,8'i kendi zevkine uygun kitabı seçemediğinden kitap okumayı sevmediğini belirtmiştir. Ayrıca katılımcılar yaşlarının bir gereği olarak yazardan en çok macera tarzı kitaplar yazmalarını istemektedirler (%37,5). Aynı zamanda katılımcıların %33,6'sı kitapların anlaşılır bir dille yazılmasını talep etmektedir. Tüm bunlardan hareketle akademik başarının artması kitap okumanın artmasıyla yakından ilişkilidir. Bunun için de ailelerin, öğretmenlerin ve de yazar-yayımcıların özverili olması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma Alışkanlığı, Akademik Başarı
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the reading habits and the academic achievement of 7th grade students in secondary school is tried to be defined. The study is done with 395 students totally at six secondary schools located in Kahramanmaras, some of which are in villages and some of which are in towns. The achieved data are processed via SPSS statistics programme (Statistical Package For Social Sciences). During the analysis of data, (N) is used for frequency, (%) for per cent, (X) for average, (SS) for Standard Deviation, t test for the meaningfulness of difference between the averages, 'anova analysis' is used for multiple variables in case of n>30.The half of the students (50,89 %) read 6 or 20 books in a year. 81% of those students has stated that they like reading. As far as it is understood from that, the students like reading. However, there are ones who do not like reading ; 34,8% of them has stated that they do not like it because they do not find any books that appeal to their tastes. Also, the participants have asked the authors to write adventure books by force of their ages (37,5 %). Moreover, 33,6 % participants have demanded that the authors write their books in an intelligible language. According to all these data, the increase of the academic achievement is depend on the increase of reading. Hence, families , teachers and authors-publishers are required to be self-sacrificing.Key words: Reading,the habit of Reading,Academic Achievementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the relationship between the reading habits and the academic achievement of 7th grader secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10040695
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid355866
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess