Heating sector in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Türkiye ısıtma cihazları satışı 1994 yılında 1 milyar dolara ulaşmıştır. Pazar yılda yaklaşık %20 büyümektedir. TDD yıllık 225 milyon dolarlık satış ile pazardaki en büyük firmadır. Sektörde büyüme potansiyeli yüksek olmakla birlikte, sektör ekonomik ve finansal krizlere karşı çok hassastır. Pazardaki rekabet, Avrupalı üreticilerin ilgisinin büyümesinin de etkisi ile hızla artmaktadır. TDD'in ana ürünleri radyatörler, su ısıtıcıları, bireysel ısıtma elemanları, kazanlar ve brülörlerdir. Şirketin organizasyonu pazar pozisyonuna uygun olarak fonksiyonel bir yapı göstermektedir. Bir Koç Grubu kuruluşu olan TDD, rakiplerine göre önemli üstünlüklere sahiptir. En yüksek üretim kapasitesi, en iyi teknoloji, yüksek ürün kalitesi, geniş dağıtım ve satış sonrası servis ağı bunların başlıcalandır. TDD'nin en büyük zaafiyeti yapısının büyüklüğü ve merkezden yönetime dayalı kontrol sistemidir. Bunlar TDD'in değişen pazar koşullarına, hızla yanıt vermesini güçleştirmektedir. TDD pazardaki lider konumunu düşük maliyet, standart ürünlerin büyük miktarda üretimi gibi stratejilerle korumaktadır. IV ABSTRACT Total heating equipment sales in Turkey reached about 1 billion $ in 1 994. The sector is growing about 20% annually. TDD is the major player in the market with sales of 225 Million $. The sector has high growth potential but is very sensitive to economic and financial instabilities. Competition is increasing in the market and European producers interest in Turkey is quite high. TDD is in a defender position in this market. Main products of TDD are radiators, water heaters, individual heating appliances, boilers and burners. Its organization is a functional one suitable to its position. TDD being a Koç Group company has important strengths over competition. Its has the largest production capacity, best technology higher product quality, widest distribution network and after sales service. The main weakness of TDD lies in the big size of the organization and its centralized control system which makes it difficult for TDD to react to changes in market conditions rapidly. TDD is trying to keep its leading position by building its strategy around mass production of standardized low cost products. m
Collections