Show simple item record

dc.contributor.advisorMiles, Raymond E.
dc.contributor.authorAğabay, Özcan
dc.date.accessioned2020-12-09T08:52:51Z
dc.date.available2020-12-09T08:52:51Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/203280
dc.description.abstractoz Türkiye ısıtma cihazları satışı 1994 yılında 1 milyar dolara ulaşmıştır. Pazar yılda yaklaşık %20 büyümektedir. TDD yıllık 225 milyon dolarlık satış ile pazardaki en büyük firmadır. Sektörde büyüme potansiyeli yüksek olmakla birlikte, sektör ekonomik ve finansal krizlere karşı çok hassastır. Pazardaki rekabet, Avrupalı üreticilerin ilgisinin büyümesinin de etkisi ile hızla artmaktadır. TDD'in ana ürünleri radyatörler, su ısıtıcıları, bireysel ısıtma elemanları, kazanlar ve brülörlerdir. Şirketin organizasyonu pazar pozisyonuna uygun olarak fonksiyonel bir yapı göstermektedir. Bir Koç Grubu kuruluşu olan TDD, rakiplerine göre önemli üstünlüklere sahiptir. En yüksek üretim kapasitesi, en iyi teknoloji, yüksek ürün kalitesi, geniş dağıtım ve satış sonrası servis ağı bunların başlıcalandır. TDD'nin en büyük zaafiyeti yapısının büyüklüğü ve merkezden yönetime dayalı kontrol sistemidir. Bunlar TDD'in değişen pazar koşullarına, hızla yanıt vermesini güçleştirmektedir. TDD pazardaki lider konumunu düşük maliyet, standart ürünlerin büyük miktarda üretimi gibi stratejilerle korumaktadır. IV
dc.description.abstractABSTRACT Total heating equipment sales in Turkey reached about 1 billion $ in 1 994. The sector is growing about 20% annually. TDD is the major player in the market with sales of 225 Million $. The sector has high growth potential but is very sensitive to economic and financial instabilities. Competition is increasing in the market and European producers interest in Turkey is quite high. TDD is in a defender position in this market. Main products of TDD are radiators, water heaters, individual heating appliances, boilers and burners. Its organization is a functional one suitable to its position. TDD being a Koç Group company has important strengths over competition. Its has the largest production capacity, best technology higher product quality, widest distribution network and after sales service. The main weakness of TDD lies in the big size of the organization and its centralized control system which makes it difficult for TDD to react to changes in market conditions rapidly. TDD is trying to keep its leading position by building its strategy around mass production of standardized low cost products. men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHeating sector in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de ısıtma sektörü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmHeating systems
dc.identifier.yokid42853
dc.publisher.instituteİşletme Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid42853
dc.description.pages18
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess