Pazarlama açısından standardlaştırma ve Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili pilot araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Pazarlama açısından standardlaştırma ve Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili bir pilot araştırmayı içeren çalışmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Buna göre; birinci bölümde, standardlaştırma ile ilgili genel bilgiler verilmiş; ikinci bölümde, pazarlama ve standardlaştırma ilişkisi belirlenmeye çalışılmış; üçüncü bölümde Türk Standardlan Enstitüsü (TSE) ve çalışmaları anlatılmıştır. Son bölümde ise, Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili bir araştırmaya yer verilmiştir. Konuya giriş mahiyetinde olan birinci bölümde Standard ve standardlaştırma ile ilgili temel kavramlar, staridardlaştırmanın sağladığı yararlar ve standardlaştırmanın tarihi gelişimi incelenmektedir. İkinci bölümde, standardlaştırma bir pazarlama fonksiyonu olmak ele alınmış, standardlaştıma ile mikro ve makro pazarlama ilişkisi üzerinde durulmuş, tüketicinin korunması ve standardlaştırma ilişkisine değinilmiştir. Üçüncü bölümde, Türk standardları Enstitüsü'nün yapısı ve tarihi gelişimi, Türkiye'de standardlaştırma mevzuatı ve uygulamaları, Türkiye'de standardlaştırma uygulamalarının denetlenmesi, TSE markası ve belgelendirme işlemleri ele alınmaktadır. Son bölüm ise çalışmamızın en önemli kısmını oluşturmaktadır. Bu bölümde Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili pilot araştırma yer almaktadır. Araştırmamız da; Türkiye'de tüketiciyi korumak amacını güden (TSE) uygunluk belgesinin tüketici ta rafından nasıl algılandığı, dikkate aldığı faktörler, tüketicinin TSE garantisi ifadesin duyup duymadığı, TSE garantisi sözünden ne anladığı, TSE markasını güvence olarak görüp görmediği, alışverişlerinde satınaldığı mamulün TSE belgeli olmasına dikkat edip etmediği, çeşitli mamul grupların da TSE markası arayıp aramadığı, TSE markalı mamulleri satınalırken neden tercih ettiği, çeşitli sosyo-ekonomik faktörlere göre araştırılmıştır. VII
Collections