Show simple item record

dc.contributor.authorKerey, Ertuğrul
dc.date.accessioned2020-12-08T21:36:05Z
dc.date.available2020-12-08T21:36:05Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/199574
dc.description.abstractÖZET Pazarlama açısından standardlaştırma ve Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili bir pilot araştırmayı içeren çalışmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Buna göre; birinci bölümde, standardlaştırma ile ilgili genel bilgiler verilmiş; ikinci bölümde, pazarlama ve standardlaştırma ilişkisi belirlenmeye çalışılmış; üçüncü bölümde Türk Standardlan Enstitüsü (TSE) ve çalışmaları anlatılmıştır. Son bölümde ise, Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili bir araştırmaya yer verilmiştir. Konuya giriş mahiyetinde olan birinci bölümde Standard ve standardlaştırma ile ilgili temel kavramlar, staridardlaştırmanın sağladığı yararlar ve standardlaştırmanın tarihi gelişimi incelenmektedir. İkinci bölümde, standardlaştırma bir pazarlama fonksiyonu olmak ele alınmış, standardlaştıma ile mikro ve makro pazarlama ilişkisi üzerinde durulmuş, tüketicinin korunması ve standardlaştırma ilişkisine değinilmiştir. Üçüncü bölümde, Türk standardları Enstitüsü'nün yapısı ve tarihi gelişimi, Türkiye'de standardlaştırma mevzuatı ve uygulamaları, Türkiye'de standardlaştırma uygulamalarının denetlenmesi, TSE markası ve belgelendirme işlemleri ele alınmaktadır. Son bölüm ise çalışmamızın en önemli kısmını oluşturmaktadır. Bu bölümde Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili pilot araştırma yer almaktadır. Araştırmamız da; Türkiye'de tüketiciyi korumak amacını güden (TSE) uygunluk belgesinin tüketici ta rafından nasıl algılandığı, dikkate aldığı faktörler, tüketicinin TSE garantisi ifadesin duyup duymadığı, TSE garantisi sözünden ne anladığı, TSE markasını güvence olarak görüp görmediği, alışverişlerinde satınaldığı mamulün TSE belgeli olmasına dikkat edip etmediği, çeşitli mamul grupların da TSE markası arayıp aramadığı, TSE markalı mamulleri satınalırken neden tercih ettiği, çeşitli sosyo-ekonomik faktörlere göre araştırılmıştır. VII
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama açısından standardlaştırma ve Türk tüketicisindeki TSE markası imajı ile ilgili pilot araştırma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStandardization
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmTurkish Standards Institution
dc.identifier.yokid12060
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid12060
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess