Hekimlerin ilaç tercihinde pazarlamanın önemi ve seçim kararlarında etkili pazarlama vasıtalarının belirlenmesine yönelik pilot araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dünyanın pek çok ülkesinde hasta İnsanların tedavi olmak İçin he kimlere danıştıkları ve bu hekimlerin de hastalarını İyileştirmek İçin ilâç reçeteledlklerl bilinmektedir. Hekimler hastaya İyi ge lecek İlâcı reçetelerken, aynı etken maddeye sahip, aynı hasta lıda İyi gelen İlâçlar arasından bir seçimde bulunurlar. Günümüzde reçetell İlâç kullanımının önemi artmıştır. Hastalar güvenil bir şekilde tedavi olmak İçin hekimlerin tavsiye ettik leri İlâçları kullanırlar. Bu durumda hekim İlâç firmaları ve hastalar arasında tavsiye edici birey olarak yer alır. ilâç firmaları, mamullerinin reçetelenmeslnl İsterler. Burada mamullerini reçeteleyecek olan birimler hekimlerdir. Hekimlerin dikkatlerini, kendi firmaları tarafından üretilen mamullere çeke bilmek için pazarlama vasıtalarından yararlanırlar. Pazarlama va sıtaları, mamuller, fiyatlar, dağıtım kanalları, ve tutundurma faaliyetleridir, ülkemizde İlâç firmalarının kullandığı tüm pa zarlama vasıtaları devlet tarafından kontrol edilmektedir, ürün ler arasında çok fazla fark yoktur. Devlet mamul fiyatlarını kontrol altında tutmaktadır. Dadı tim kanalları da İlâç firmaları ve kanalda bulunan Seza depoları ve eczanelerin kontrolü altında dırlar ve ticari maksatlı oldukları İçin araştırma kapsamına alınmamışlardır. tlâç firmalarının pazarlama faaliyetleri arasında yer alan tutun durma ise zaman içerisinde diğer faaliyetlerden ayrılarak önem kazanmıştır.
Collections