Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuluş, Kemal
dc.contributor.authorYüksel, Cenk Arsun
dc.date.accessioned2020-12-08T19:40:01Z
dc.date.available2020-12-08T19:40:01Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/196312
dc.description.abstractÖZET Dünyanın pek çok ülkesinde hasta İnsanların tedavi olmak İçin he kimlere danıştıkları ve bu hekimlerin de hastalarını İyileştirmek İçin ilâç reçeteledlklerl bilinmektedir. Hekimler hastaya İyi ge lecek İlâcı reçetelerken, aynı etken maddeye sahip, aynı hasta lıda İyi gelen İlâçlar arasından bir seçimde bulunurlar. Günümüzde reçetell İlâç kullanımının önemi artmıştır. Hastalar güvenil bir şekilde tedavi olmak İçin hekimlerin tavsiye ettik leri İlâçları kullanırlar. Bu durumda hekim İlâç firmaları ve hastalar arasında tavsiye edici birey olarak yer alır. ilâç firmaları, mamullerinin reçetelenmeslnl İsterler. Burada mamullerini reçeteleyecek olan birimler hekimlerdir. Hekimlerin dikkatlerini, kendi firmaları tarafından üretilen mamullere çeke bilmek için pazarlama vasıtalarından yararlanırlar. Pazarlama va sıtaları, mamuller, fiyatlar, dağıtım kanalları, ve tutundurma faaliyetleridir, ülkemizde İlâç firmalarının kullandığı tüm pa zarlama vasıtaları devlet tarafından kontrol edilmektedir, ürün ler arasında çok fazla fark yoktur. Devlet mamul fiyatlarını kontrol altında tutmaktadır. Dadı tim kanalları da İlâç firmaları ve kanalda bulunan Seza depoları ve eczanelerin kontrolü altında dırlar ve ticari maksatlı oldukları İçin araştırma kapsamına alınmamışlardır. tlâç firmalarının pazarlama faaliyetleri arasında yer alan tutun durma ise zaman içerisinde diğer faaliyetlerden ayrılarak önem kazanmıştır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHekimlerin ilaç tercihinde pazarlamanın önemi ve seçim kararlarında etkili pazarlama vasıtalarının belirlenmesine yönelik pilot araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysicians
dc.subject.ytmPharmaceutical industry
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPharmaceutical companies
dc.identifier.yokid31033
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid31033
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess