Küreselleşme sürecinde stratejik işbirlikleri ve kırgızistan`daki Kırgız-Türk şirketleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme sürecinde uluslararası ekonomiler, giderek artan bir etkinliklebirbirleriyle ilişki içine girmektedirler. Bununla birlikte küreselleşme esasında,sadece ekonomik bir olgu değil; siyasi, hukuki, sosyal, kültürel ve uluslararasıboyutları da olan bir değişim sürecidir.Bu süreçte, ülkeler arasındaki ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel ilişkilerinyaygınlaşması ve gelişmesi, ideolojik ayırımlara dayalı kutuplaşmaların çözülmesiülkeleri ve bu ülkelerdeki şirketleri hiç olmadığı kadar bir birlerine bağımlı kılmış.Bugün küreselleşme sürecinde şirketler uluslararası pazarlara çok hızlıaçılabilmektedirler. Hiç bilmedikleri, rekabetin kıyasıya yaşandığı uluslararasıpazarlarda şirketlerin ayakta kalabilmeleri hiç de kolay olmamaktadır. Bu nedenle,şirketler pazara daha hızlı girmek, riskleri paylaşmak, ayakta kalabilmek ve büyümekadına yerel veya yabancı şirketlerle stratejik işbirliği yapmak zorunda kalmaktadırlar.Stratejik işbirlikleri iki veya daha fazla sayıda işletmenin üzerinde anlaşmayavardıkları hedefleri gerçekleştirmek üzere kaynaklarını değiş tokuş etmelerine, biryerde toplamalarına veya birleştirmelerine dayanan uzun süreli işbirliğianlaşmalarıdır.Bu çalışmada Kırgızistan'da faaliyet gösteren Kırgız-Türk şirketlerininstratejik işbirlikleri oluşturma nedenleri, ortak seçim kriterleri, stratejik işbirliğininsağladığı avantajlar ve getirdiği dezavantajlar, işbirliği oluşturma aşamasındayaşanan zorluklar araştırılmıştır. Bu keşifsel araştırmada veri toplamak amacıyla 21sorudan oluşan anketten yararlanılmıştır. Hazırlanan anket Kırgızistan'da faaliyetgösteren 42 adet Kırgız-Türk şirketlerinin üst düzey yöneticileri ile yüz yüzegörüşülerek cevaplandırılmıştır.Bu 42 anketten yararlanılarak faktör analizi yardımıyla işbirliklerin, Türkortakların bakış açısı ile, oluşturulma nedenleri, ortak seçim kriterleri, işbirliğioluşturulması aşamasında yaşanan zorluklar ve işbirliğinden duyulan memnuniyetdereceleri belirlenmişt During the course of globalization, international economies get into relationwith each other increasingly. Together with this, globalization is not only aneconomic phenomenon but also a period of change with its political, judicial, social,cultural and international aspects.In this process, the fact that the economic, political, social and culturalrelations became prevalent and improved, and that polarization based on ideologicaldifferentiations became disintegrated made the countries and the companies of thesecountries depended on each other at the very most.Nowadays in the process of globalization, companies can expand tointernational markets rapidly. It is not easy for these companies to survive in theunknown markets where a dog-eat-dog competition takes place. As a result, for thesake of expanding to market more rapidly, sharing the risks, surviving andaugmenting, companies have to make strategic collaborations with local or foreigncompanies.Strategic collaborations are long term agreements based on exchange andcongregation of resources in order to realize the goals of two or more companies thathave agreed upon.In this inquiry, the reasons of Turkish companies displaying activities inKyrgyzstan to make strategic collaborations, common criteria for selection,advantages and disadvantages of strategic collaboration and the difficultiesencountered in the course of collaboration are studied. In this explorative survey, togather data a questionnaire consisting of 21 questions is provided. The abovementioned questionnaire has been applied to 42 top executives of Kyrgyz-Turkcompanies during live interviews. By making use of these 42 questionnaires and withthe method of factor analysis, the reasons of making collaborations from the point ofviews of Turkish collaborators, common criteria for selection, difficultiesencountered in the course of collaboration and the levels of satisfaction obtained arestated precisely.
Collections