Ambalaj tercihlerinde ambalajın fonksiyonlarına ilişkin tüketici tutumlarının belirlenmesi: Saç jölesi ambalajı üzerine bir pilot araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada tüketici için ambalajın önemini ve tüketici tercihlerinde etkili olan ambalaj özelliklerini anlamak için ambalaj tercihlerinde ambalajın fonksiyonlarına ilişkin tüketici tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Amaç, üreticilere tüketicilerin ürünün ambalajına ilişkin tutumları hakkında ipucu verebilmektir.Araştırma, tüketicilerin iki farklı türde ambalajın fonksiyonlarına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesiyle gerçekleşmiştir. Toplam 400 cevaplayıcı araştırma kapsamındadır. Veri toplamak için anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla T-Testi, Diskriminant Analizi, Ki-Kare Analizi'nden yararlanılmıştır. In this study, in order to understand thoroughly the importance of packaging and attributes of packaging that effect consumer preference; consumer attitudes toward packaging functions are tried to examine. The purpose is to give a hint to producers about the consumer attitudes toward product packaging.This research explores attitude differences toward packaging functions between two different packaging types. A total of 400 respondents were included in this research. A questionnaire was conducted to collect data. T-Test, Discriminant Analysis and Chi-Square Analysis are used in order to test our research hypothesis.
Collections