Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuluş, Kemal
dc.contributor.authorAyar, Sebile
dc.date.accessioned2020-12-08T13:07:01Z
dc.date.available2020-12-08T13:07:01Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/184862
dc.description.abstractBu araştırmada tüketici için ambalajın önemini ve tüketici tercihlerinde etkili olan ambalaj özelliklerini anlamak için ambalaj tercihlerinde ambalajın fonksiyonlarına ilişkin tüketici tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Amaç, üreticilere tüketicilerin ürünün ambalajına ilişkin tutumları hakkında ipucu verebilmektir.Araştırma, tüketicilerin iki farklı türde ambalajın fonksiyonlarına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesiyle gerçekleşmiştir. Toplam 400 cevaplayıcı araştırma kapsamındadır. Veri toplamak için anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla T-Testi, Diskriminant Analizi, Ki-Kare Analizi'nden yararlanılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, in order to understand thoroughly the importance of packaging and attributes of packaging that effect consumer preference; consumer attitudes toward packaging functions are tried to examine. The purpose is to give a hint to producers about the consumer attitudes toward product packaging.This research explores attitude differences toward packaging functions between two different packaging types. A total of 400 respondents were included in this research. A questionnaire was conducted to collect data. T-Test, Discriminant Analysis and Chi-Square Analysis are used in order to test our research hypothesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAmbalaj tercihlerinde ambalajın fonksiyonlarına ilişkin tüketici tutumlarının belirlenmesi: Saç jölesi ambalajı üzerine bir pilot araştırma
dc.title.alternativeDetermination of consumer attitudes toward packaging functions: A market research for hair gel packaging
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmPackaging industry
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmPackaging materials
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmPackaging sector
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid305169
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid215537
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess