İnternet üzerinden satış reklamlarının reklam verenler yönünden aldatıcı reklam hükümleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konusu, internet üzerinden satış reklamlarının reklam verenler yönünden aldatıcı reklam hükümleri açısından incelenmesi olan bu tez çalışmasında, her geçen gün büyüyen bir sektör haline gelen internet reklamcılığı ile buna paralel olarak artan internet üzerinden satış reklamlarının önemi vurgulanarak, reklam verenlerin mevzuatımızdaki aldatıcı reklam hükümleri ve bu hükümlere göre hareket eden idari denetim mekanizması karşısındaki durumu ortaya konulmuştur. Reklam verenlerin uygulamada karşı karşıya kaldığı sorunlar irdelenmiş ve sonuç olarak reklamların idari denetiminde şeffaflıktan ve demokratiklikten uzaklaşıldığı görülmüştür. Türk Reklam mevzuatının dağınık şekilde çeşitli kanun ve yönetmelikler etrafında toplanması, idari denetim tarafından mevzuat hükümlerinin geniş yorumlanması sorunuyla birlikte bir takım keyfi uygulamaları da beraberinde getirmektedir. Reklam verenlerin karşılaştığı sorunların çözümünde daha demokratik, daha doğru işleyen bir idari denetim mekanizması ve bu konuda ihtisas mahkemelerinin gerekliliği sonucuna varılmıştır. This dissertation, which aims to study internet sales commercials in terms of legal provisions against misleading advertisements, manifests the current position of advertisers in the face of clauses about misleading advertisement in our legislation and the administrative governance mechanisms that act upon that legislation. In this respect, the dissertation elaborates on the rapidly growing sector of internet marketing by emphasizing the significance of sales commercials on internet. The problems that advertisers experience in practice are examined and as a conclusion, it is observed that the administrative supervision of advertisements lacks transparency and democracy to a certain extent. The somewhat disconnected nature of the Turkish advertisement legislation organized around certain enactments and regulations combined with the problems of interpretation of the relevant laws may bring forth a number of discretionary practices. It is concluded that a more democratic and better functioning legal supervision mechanism and specialized courts are required to address the problems that advertisers experience.
Collections