Online alışveriş yönelimleri ve sanal mağaza atmosferi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin günden güne çetinleşmesiyle, farklılaşma ve müşteri sadakati yaratma açısından büyük tesiri olan mağaza atmosferi kavramı ve mağaza atmosferini oluşturan unsurlar perakendeciliğin üzerine önemle eğildiği temel konulardan biri haline gelmiştir.Son yüzyılda yaşanan teknolojik gelişmeler paralelinde, yeni bir alışveriş platformu olarak e-mağazalar tüketicilerin yaşamlarına girmiş ve pazarlama dünyasınca, bu yeni mağazaların da benzer biçimde atmosferik unsurları bulunduğu gözlemlenmiştir. Mağaza atmosferi kavramı, uzun yıllardır akademik çevrelerce araştırmalara konu edilmekteyken, özellikle online mağaza atmosferi konusunda literatürde yer alan çalışmaların yeter sayıda olmadığı görülmektedir.Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin online alışveriş yönelimleri açısından nasıl farklılaştıklarını ve online mağaza atmosferine verdikleri önemi belirlemektir. Bu amaçla deneklere internet ortamında online anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler online mağaza atmosferi unsurlarına ilişkin tüketici bakışını ortaya koymakta ve online mağaza atmosferinin yönetilmesine ilişkin öneriler içermektedir. Since the competition is getting harder day by day, store atmosphere concept which has a huge effect on differentiation and generating customer loyalty and the items which constitute store atmosphere are getting more important and the retailing world gives more attention.As a result of the technologial improvements which have been occured in the past century, `e-stores? has came into the consumers? lifes as a new shopping platform and it was realized that, online stores also have atmospheric features like physical ones have by the marketing discipline. Although store atmosphere concept subject has been studied by the academics for years, there is not enough studies which is especially about online store atmosphere in the marketing literature.The aim of this study is to define how the consumers differentiate according to the online shopping orientations and explore how much importance they give to the online store atmosphere. To reach this aim, an online survey was carried. Datas which was gained after the survey practice can be used for understanding the consumers? online store atmospherics importance perception, and the analysis results have the informations and suggestions which can be useful for managing online store atmosphere issues.
Collections