Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, İsmail
dc.contributor.authorAtalar, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-08T10:17:45Z
dc.date.available2020-12-08T10:17:45Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/178906
dc.description.abstractRekabetin günden güne çetinleşmesiyle, farklılaşma ve müşteri sadakati yaratma açısından büyük tesiri olan mağaza atmosferi kavramı ve mağaza atmosferini oluşturan unsurlar perakendeciliğin üzerine önemle eğildiği temel konulardan biri haline gelmiştir.Son yüzyılda yaşanan teknolojik gelişmeler paralelinde, yeni bir alışveriş platformu olarak e-mağazalar tüketicilerin yaşamlarına girmiş ve pazarlama dünyasınca, bu yeni mağazaların da benzer biçimde atmosferik unsurları bulunduğu gözlemlenmiştir. Mağaza atmosferi kavramı, uzun yıllardır akademik çevrelerce araştırmalara konu edilmekteyken, özellikle online mağaza atmosferi konusunda literatürde yer alan çalışmaların yeter sayıda olmadığı görülmektedir.Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin online alışveriş yönelimleri açısından nasıl farklılaştıklarını ve online mağaza atmosferine verdikleri önemi belirlemektir. Bu amaçla deneklere internet ortamında online anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler online mağaza atmosferi unsurlarına ilişkin tüketici bakışını ortaya koymakta ve online mağaza atmosferinin yönetilmesine ilişkin öneriler içermektedir.
dc.description.abstractSince the competition is getting harder day by day, store atmosphere concept which has a huge effect on differentiation and generating customer loyalty and the items which constitute store atmosphere are getting more important and the retailing world gives more attention.As a result of the technologial improvements which have been occured in the past century, `e-stores? has came into the consumers? lifes as a new shopping platform and it was realized that, online stores also have atmospheric features like physical ones have by the marketing discipline. Although store atmosphere concept subject has been studied by the academics for years, there is not enough studies which is especially about online store atmosphere in the marketing literature.The aim of this study is to define how the consumers differentiate according to the online shopping orientations and explore how much importance they give to the online store atmosphere. To reach this aim, an online survey was carried. Datas which was gained after the survey practice can be used for understanding the consumers? online store atmospherics importance perception, and the analysis results have the informations and suggestions which can be useful for managing online store atmosphere issues.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOnline alışveriş yönelimleri ve sanal mağaza atmosferi
dc.title.alternativeOnline shopping orientations and virtual store atmosphere
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmVirtual enterprises
dc.subject.ytmConsumer involvement
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmStore interior order
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.identifier.yokid460890
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328632
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess