When a campus becomes threatening: Social identity threat due to socioeconomic status and the moderating role of implicit theories
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyoekonomik statü, bazı ortamlarda insanlar için bir tehdit unsuru haline gelebilmektedir. Bir üniversite ortamında yüksek sosyoekonomik statünün yaygın olduğunu gösteren işaretler, daha düşük sosyoekonomik statüdeki ailelerden gelen ve üniversiteye hazırlanan lise öğrencileri üzerinde olumsuz etkiler gösterebilmektedir. Bu çalışma, bu tehdit hissinin, öğrencilerin tehdit unsuru içeren üniversite ortamıyla ilgili değerlendirmelerine nasıl yansıdığını, öğrencilerin üniversitede hissetmeyi bekledikleri sosyal, akademik ve genel uyum hissi üzerinden araştırmaktadır. Ayrıca, insanların özelliklerinin ve kimliklerinin zaman içinde değişip gelişebileceğine olan inançla ilgili örtük zeka, kişilik, sosyal kimlik ve grup kuramlarının bu tehdit karşısındaki koruyucu rolü incelenmektedir. Kovaryans analizleri kullanılarak, özdeğer, sosyal becerilerle ilgili özgüven, fiziksel görünüm ile ilgili özgüven ve genel özgüven değişkenleri kontrol edildiğinde, tehdit grubundaki katılımcıların, kontrol grubundaki katılımcılara göre üniversitede hissetmeyi bekledikleri sosyal ve genel uyum hissini daha düşük rapor ettikleri bulunmuştur. Akademik özyeterlik ve genel özgüven değişkenleri kontrol edildiğinde de tehdit grubundaki katılımcıların üniversitede hissetmeyi bekledikleri akademik uyum hissini kontrol grubundaki katılımcılara gore daha düşük rapor ettikleri görülmüştür. Ancak, örtük kuramlar beklenen ortalayıcı değişken rolünü göstermemiştir. Sonuçlar, gelecek araştırmalar ve muhtemel uygulamalar çerçevesinde tartışılmıştır. Socioeconomic status can become a source of threat for people in certain settings. Social identity threat evoked by upper SES cues in a university environment leads to detrimental effects on high school students from lower socioeconomic status families, who are preparing to become university students. This paper examines how this threat manifests in the evaluations of the threatening university environment by these students, in terms of their anticipated sense of social, academic and overall fit. Moreover, the buffering role of incremental theories of intelligence, personality, social identities, and groups, which highlight the malleable and improvable nature of personal attributes and social identities, is investigated. Analyses of covariance show that participants in the threat group score lower in anticipated sense of overall fit and social fit in the university environment than participants in the control group when self-esteem, confidence in social interactions, confidence in physical appearance, and general self-confidence are controlled for. Participants in the threat group also score lower in anticipated sense of academic fit in the university environment than participants in the control group when academic self-efficacy and general self-confidence are controlled for. However, implicit theories do not show the predicted role as moderators. The results are discussed in terms of possible research directions and applications.
Collections