Show simple item record

dc.contributor.advisorCemalcılar, Rahime Zeynep
dc.contributor.authorSoylu, Nur
dc.date.accessioned2020-12-08T07:55:42Z
dc.date.available2020-12-08T07:55:42Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169433
dc.description.abstractSosyoekonomik statü, bazı ortamlarda insanlar için bir tehdit unsuru haline gelebilmektedir. Bir üniversite ortamında yüksek sosyoekonomik statünün yaygın olduğunu gösteren işaretler, daha düşük sosyoekonomik statüdeki ailelerden gelen ve üniversiteye hazırlanan lise öğrencileri üzerinde olumsuz etkiler gösterebilmektedir. Bu çalışma, bu tehdit hissinin, öğrencilerin tehdit unsuru içeren üniversite ortamıyla ilgili değerlendirmelerine nasıl yansıdığını, öğrencilerin üniversitede hissetmeyi bekledikleri sosyal, akademik ve genel uyum hissi üzerinden araştırmaktadır. Ayrıca, insanların özelliklerinin ve kimliklerinin zaman içinde değişip gelişebileceğine olan inançla ilgili örtük zeka, kişilik, sosyal kimlik ve grup kuramlarının bu tehdit karşısındaki koruyucu rolü incelenmektedir. Kovaryans analizleri kullanılarak, özdeğer, sosyal becerilerle ilgili özgüven, fiziksel görünüm ile ilgili özgüven ve genel özgüven değişkenleri kontrol edildiğinde, tehdit grubundaki katılımcıların, kontrol grubundaki katılımcılara göre üniversitede hissetmeyi bekledikleri sosyal ve genel uyum hissini daha düşük rapor ettikleri bulunmuştur. Akademik özyeterlik ve genel özgüven değişkenleri kontrol edildiğinde de tehdit grubundaki katılımcıların üniversitede hissetmeyi bekledikleri akademik uyum hissini kontrol grubundaki katılımcılara gore daha düşük rapor ettikleri görülmüştür. Ancak, örtük kuramlar beklenen ortalayıcı değişken rolünü göstermemiştir. Sonuçlar, gelecek araştırmalar ve muhtemel uygulamalar çerçevesinde tartışılmıştır.
dc.description.abstractSocioeconomic status can become a source of threat for people in certain settings. Social identity threat evoked by upper SES cues in a university environment leads to detrimental effects on high school students from lower socioeconomic status families, who are preparing to become university students. This paper examines how this threat manifests in the evaluations of the threatening university environment by these students, in terms of their anticipated sense of social, academic and overall fit. Moreover, the buffering role of incremental theories of intelligence, personality, social identities, and groups, which highlight the malleable and improvable nature of personal attributes and social identities, is investigated. Analyses of covariance show that participants in the threat group score lower in anticipated sense of overall fit and social fit in the university environment than participants in the control group when self-esteem, confidence in social interactions, confidence in physical appearance, and general self-confidence are controlled for. Participants in the threat group also score lower in anticipated sense of academic fit in the university environment than participants in the control group when academic self-efficacy and general self-confidence are controlled for. However, implicit theories do not show the predicted role as moderators. The results are discussed in terms of possible research directions and applications.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleWhen a campus becomes threatening: Social identity threat due to socioeconomic status and the moderating role of implicit theories
dc.title.alternativeKampüste tehdit algısı: Sosyoekonomik statüden doğan sosyal kimlik tehditi ve örtük kuramların ortalayıcı değişken olarak rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmThreat
dc.subject.ytmLatent class analysis
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmLatent traits theory
dc.subject.ytmUniversity campuses
dc.subject.ytmImplicit memory
dc.subject.ytmSocial identity
dc.subject.ytmSocio-economic status
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid439672
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322384
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess