Yeni medya ve tüketim alışkanlıkları: İstanbul örneğinde kadınların giyim-kuşam tüketimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketim sadece fiziksel ihtiyaçların karşılanmasından meydana gelen bir eylemden ibaretken zamanla toplumsal kimlikleri ve statüleri belirleyen bir davranış modeli halini almıştır. Bu davranışı bu yapıya dönüştüren faktör tüketim kültürüdür. Tüketim artık bir kültür olmuş ve nesilden nesile, toplumdan topluma aktarılır hale gelmiştir. İnsanlar artık ihtiyaçlarını karşılamaktan ziyade toplumda bir yer edinmek için tüketmektedir. Böylece tüketim insanların arasında bir iletişim aracı halini almıştır.Teknolojinin gelişmesi ile birlikte toplumsal hayattaki tüm gelişme ve değişimin yanında tüketim de yeniden şekil almaya başlamıştır. Tezimizde yeni medya kullanımı ile toplumun tüketim kültüründe farklılıklar olup olmadığı araştırılacaktır. Bu araştırma kadınların giyim-kuşam tüketimi üzerinden yapılacaktır. Çünkü giyim-kuşam tüketimi de gelişen tüketim kültürü ile birlikte sürekli gelişmiş ve yaşadığımız çağda insan kimliğini ortaya koyan bir araç, insanların birbirleri ile aralarında yeni bir iletişim modeli olmuştur.Çalışmamızda; İstanbul'da yaşayan kadın tüketicilerin tüketim alışkanlıklarının yeni medya aracılığıyla nasıl değiştiği üzerinde durulacaktır. Bu inceleme yeni medya aracılığıyla alışveriş yapan farklı demografik yapıda kadın tüketiciler üzerinde yapılacaktır. Örneklem olarak İstanbul'da yaşayan 15 ile 65 yaş arasında 400 kadın ile görüşülmüştür. Araştırmamızda nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılmış, teknik olarak da önceden hazırlanmış soru formuna bağlı yüz yüze görüşmeler şeklinde uygulanmıştır. Consumption used to be an act which solely intended to satisfy the physical needs. However, in time, it evolved as a behavioral model that defines social identities and statutes. What turned this behaviors into such a structure is the culture of consumption. Consumption has now become a culture that is inherited by generations and societies. Rather than meeting their needs people now consume to acquire a position in the society. Thus, consumption has become a means of communication among people. Technological advancements have reshaped consumption along with all the developments and changes in social life. Our thesis investigates whether the new media engagement has affected the culture of consumption in the society. This study focuses on fashion consumption among women. Fashion consumption has evolved alongside the constantly changing culture of consumption, and it now became not only a means of defining people's identities and also a new communication model among the people.Our study examines how new media affected the consumption habits of women who live in Istanbul. The study included women from a variety of demographic background who make shopping via new media. The sample we interviewed included 400 women who live in Istanbul and who are between 15 to 65 years of age. In our study, we used quantitative research method – survey method –, and face-to-face interview technique based on a readily prepared questionnaire.
Collections