Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Seçkin
dc.contributor.authorSancar, Esma
dc.date.accessioned2020-12-08T07:17:37Z
dc.date.available2020-12-08T07:17:37Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/165807
dc.description.abstractTüketim sadece fiziksel ihtiyaçların karşılanmasından meydana gelen bir eylemden ibaretken zamanla toplumsal kimlikleri ve statüleri belirleyen bir davranış modeli halini almıştır. Bu davranışı bu yapıya dönüştüren faktör tüketim kültürüdür. Tüketim artık bir kültür olmuş ve nesilden nesile, toplumdan topluma aktarılır hale gelmiştir. İnsanlar artık ihtiyaçlarını karşılamaktan ziyade toplumda bir yer edinmek için tüketmektedir. Böylece tüketim insanların arasında bir iletişim aracı halini almıştır.Teknolojinin gelişmesi ile birlikte toplumsal hayattaki tüm gelişme ve değişimin yanında tüketim de yeniden şekil almaya başlamıştır. Tezimizde yeni medya kullanımı ile toplumun tüketim kültüründe farklılıklar olup olmadığı araştırılacaktır. Bu araştırma kadınların giyim-kuşam tüketimi üzerinden yapılacaktır. Çünkü giyim-kuşam tüketimi de gelişen tüketim kültürü ile birlikte sürekli gelişmiş ve yaşadığımız çağda insan kimliğini ortaya koyan bir araç, insanların birbirleri ile aralarında yeni bir iletişim modeli olmuştur.Çalışmamızda; İstanbul'da yaşayan kadın tüketicilerin tüketim alışkanlıklarının yeni medya aracılığıyla nasıl değiştiği üzerinde durulacaktır. Bu inceleme yeni medya aracılığıyla alışveriş yapan farklı demografik yapıda kadın tüketiciler üzerinde yapılacaktır. Örneklem olarak İstanbul'da yaşayan 15 ile 65 yaş arasında 400 kadın ile görüşülmüştür. Araştırmamızda nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılmış, teknik olarak da önceden hazırlanmış soru formuna bağlı yüz yüze görüşmeler şeklinde uygulanmıştır.
dc.description.abstractConsumption used to be an act which solely intended to satisfy the physical needs. However, in time, it evolved as a behavioral model that defines social identities and statutes. What turned this behaviors into such a structure is the culture of consumption. Consumption has now become a culture that is inherited by generations and societies. Rather than meeting their needs people now consume to acquire a position in the society. Thus, consumption has become a means of communication among people. Technological advancements have reshaped consumption along with all the developments and changes in social life. Our thesis investigates whether the new media engagement has affected the culture of consumption in the society. This study focuses on fashion consumption among women. Fashion consumption has evolved alongside the constantly changing culture of consumption, and it now became not only a means of defining people's identities and also a new communication model among the people.Our study examines how new media affected the consumption habits of women who live in Istanbul. The study included women from a variety of demographic background who make shopping via new media. The sample we interviewed included 400 women who live in Istanbul and who are between 15 to 65 years of age. In our study, we used quantitative research method – survey method –, and face-to-face interview technique based on a readily prepared questionnaire.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeni medya ve tüketim alışkanlıkları: İstanbul örneğinde kadınların giyim-kuşam tüketimi
dc.title.alternativeNew media and habits of consumption: Women's clothes consumption in the case of Istanbul
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption habits
dc.subject.ytmClothing
dc.subject.ytmClothes
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmDressing preference
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmNew media
dc.identifier.yokid10168091
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471161
dc.description.pages496
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess