Tüketicilerin yeni teknolojileri benimseme sürecini etkileyen faktörler üzerinde bilgi kaynağının rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması, yeni teknolojilerin kabulü ile ilgili literatüre, tüketicilerin yeni teknolojileri benimseme sürecini değerlendirmede; teknoloji kabul modeli, algılanan risk, uyumluluk, kişisel bilgilerin korunamaması kaygısı, teknolojik gelişmelerin hızı ve en önemlisi bilgi kaynağı kavramlarını kullanarak katkıda bulunmaktır. Bu tezin en önemli amacı bilgi kaynaklarının, benimseme niyetini etkileyen kullanım kolaylığı, kullanışlılık, risk, uyumluluk, teknolojik gelişmelerin hızı ve kişisel bilgilerin güvenlik kaygısı algılarında farklılık yaratıp yaratmadığını incelemek ve tüketicilerin akıllı ev teknolojilerini benimseme niyetlerini etkileyebilecek faktörleri belirlemektir.Faktör analizi sonucunda, benimseme sürecinde tüketicilerin dikkate aldığı beş faktör ortaya çıkmıştır. Sonrasında yapılan MANOVA testi sonucunda ise bilgi kaynağı türünün, uyumluluk ve algılanan kullanışlılık üzerinde bir etkisi olmadığı görülürken, algılanan risk, algılanan kullanım kolaylığı, kişisel bilgilerin korunamaması kaygısı faktörleri üzerinde bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. This thesis contributes to the literature on technology acceptance by evaluating consumers' technology acceptance process with the help of technology acceptance model, perceived risk, compatibility, anxiety about the inability to protect personal information, speed of technological developments and most importantly contribute by using information sources. The main purpose of this thesis is to determine whether the sources of information create a difference in ease of use, usefulness, risk, compatibility, speed of technological development perceptions and the security concern of personal information affecting the intention to adopt and determine the factors that may affect the intention of consumers to adopt smart home technology.As a result of the factor analysis, five factors were taken into account by consumers in the adoption process. As a result of the MANOVA test conducted later, it was found that the information source did not have an effect on compatibility and perceived usefulness, but it was found that it has effect on perceived risk, perceived ease of use and anxiety about the inability to protect personal information.
Collections