Show simple item record

dc.contributor.advisorNasır, Süphan
dc.contributor.authorYurder, Yiğit
dc.date.accessioned2020-12-08T07:15:44Z
dc.date.available2020-12-08T07:15:44Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-08-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/165659
dc.description.abstractBu tez çalışması, yeni teknolojilerin kabulü ile ilgili literatüre, tüketicilerin yeni teknolojileri benimseme sürecini değerlendirmede; teknoloji kabul modeli, algılanan risk, uyumluluk, kişisel bilgilerin korunamaması kaygısı, teknolojik gelişmelerin hızı ve en önemlisi bilgi kaynağı kavramlarını kullanarak katkıda bulunmaktır. Bu tezin en önemli amacı bilgi kaynaklarının, benimseme niyetini etkileyen kullanım kolaylığı, kullanışlılık, risk, uyumluluk, teknolojik gelişmelerin hızı ve kişisel bilgilerin güvenlik kaygısı algılarında farklılık yaratıp yaratmadığını incelemek ve tüketicilerin akıllı ev teknolojilerini benimseme niyetlerini etkileyebilecek faktörleri belirlemektir.Faktör analizi sonucunda, benimseme sürecinde tüketicilerin dikkate aldığı beş faktör ortaya çıkmıştır. Sonrasında yapılan MANOVA testi sonucunda ise bilgi kaynağı türünün, uyumluluk ve algılanan kullanışlılık üzerinde bir etkisi olmadığı görülürken, algılanan risk, algılanan kullanım kolaylığı, kişisel bilgilerin korunamaması kaygısı faktörleri üzerinde bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis thesis contributes to the literature on technology acceptance by evaluating consumers' technology acceptance process with the help of technology acceptance model, perceived risk, compatibility, anxiety about the inability to protect personal information, speed of technological developments and most importantly contribute by using information sources. The main purpose of this thesis is to determine whether the sources of information create a difference in ease of use, usefulness, risk, compatibility, speed of technological development perceptions and the security concern of personal information affecting the intention to adopt and determine the factors that may affect the intention of consumers to adopt smart home technology.As a result of the factor analysis, five factors were taken into account by consumers in the adoption process. As a result of the MANOVA test conducted later, it was found that the information source did not have an effect on compatibility and perceived usefulness, but it was found that it has effect on perceived risk, perceived ease of use and anxiety about the inability to protect personal information.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin yeni teknolojileri benimseme sürecini etkileyen faktörler üzerinde bilgi kaynağının rolü
dc.title.alternativeThe role of information sources on the factors affecting the process of consumers' new technology adopti̇on
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-08-23
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmAcceptance and use of technology model
dc.subject.ytmNew technologies
dc.subject.ytmInformation sources
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmIntelligent tutoring systems
dc.identifier.yokid10162287
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid482148
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess