Browsing KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ by Subject "Quality"
Now showing items 1-20 of 23
-
E-hizmet kalitesi ölçümü: Uzaktan eğitim hizmeti veren kamu üniversiteleri örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)Teknolojide yaşanan gelişmeler sonrası küresel rekabetin artması, tüketicilerin memnuniyet ve hizmet kalitesi beklentilerini yükseltmiştir. Eğitim, sağlık, ticaret, bilişim, turizm, finans vb. gibi alanları kapsayan hizmet ... -
Endüstri işletmelerinde kurum kültürünün kalite kültürüne dönüşümü
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kalite bugün üretici ve tüketicilerin konuştuğu tek ortak dil haline gelmiştir. Globalleşme ile ülkeler arasındaki ekonomik sınırlar giderek belirsizleşirken, müşteri beklentilerini karşılayan ve aşan ürünlerin zamanında ... -
Farklı işlem uygulanarak dondurulan hamsilerde muhafaza süresince oluşan kalite değişiklikleri üzerine bir araştırma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışmada, farklı isleme tabi tutularak, -35`C 'de dondurulduktan sonra, -18`C 'de depolanan hamsilerde oluşan kalite değişiklikleri» mikrobiyolojik ve kimyasal analizler yapılarak belirlenmiştir. Dondurma ... -
Hastane işletmeciliğinde kalite ve verimliliğin artırılması için bir araç olarak toplam kalite yönetimi felsefesinden yararlanma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-22)02. Özet Bu çalışmanın amacı; Türkiyedeki hastane işletmeciliğinin mevcut kalite ve verimlilik düzeyini göstermek. Hastane işletmeciliğinde başarıyı sağlamak için yeni yönetim anlayışına gereksinim olduğunu, başarıya ulaşmak ... -
Havayolları hizmet kalitesinin AHS metoduyla değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda dünyada hava taşımacılığı sektöründe önemli gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmeler etkisini Türkiye'de de göstermiş ve kısıtlamaların kalkmasının da etkisiyle özellikle iç hat yolcu trafiğinde çok önemli ... -
Kalite maliyetinin muhasebe açısından dengelenmesi ve Türkiye`deki kalite maliyet uygulamaları
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)0.2. Özet Dünyada yaşanan teknolojik gelişmelerden yararlanarak rekabete ayak uydurabilmek için, işletmeler, sürekli yenilik yaparak rakiplerine üstünlük sağlamayı hedeflemektedirler. Bu gelişme ortamına ayak uyduramayan ... -
Karadeniz Bölgesi`nde muhasebe bilgi kalitesi boyutlarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-14)Muhasebe bilgisi işletmeler için önemlidir. Muhasebe bilgi kalitesi ise işletmelerin hedeflerine ulaşması için karar alma sürecinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda, muhasebe bilgi kalitesini arttırmak için gerekli ... -
Karadeniz Teknik Üniversitesi Farabi Hastanesi Klinik Biyokimya Laboratuvarında hizmet kalite standartlarının uygulanması ve değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Tıp Fakültesi, 2018-08-06)Sağlık alanında hizmet kalitesini etkileyen birçok faktör vardır. Sağlık sektörünün yapısı, örgütlenme biçimi, ayrılan bütçe ve bütçenin hizmet türlerine göre dağılımı kaliteyi doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle, her ... -
Küçük ve orta ölçekli orman endüstri işletmelerinde kalite faaliyetlerinin belirlenmesi (Giresun İli örneği)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-03)Son yıllarda dünyada yaşanan küreselleşme olgusu gerek gelişmiş gerekse gelişmekte olan ülkelerin ortak birer ekonomik bütünleşmeye gittiklerinin bir göstergesidir. Nitekim insanlar refah seviyelerini arttırabilmek için ... -
Mobilya seçiminde etkili olan kalite faktörlerinin AHS ve TOPSIS yöntemleri ile değerlendirilmesi: Trabzon ili örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-02)Günümüzde, ürün kalitesi güçlü bir rekabet avantajı sağlamaktadır. Bu kapsamda, üreticilerin yüksek kaliteli ürünleri elde etmesi ve imalat planlarını ve stratejilerini bu amaç ile örtüşecek şekilde uygulamaları gerekmektedir. ... -
Müşteri memnuniyeti ve gıda sektöründe bir araştırma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)02. Özet Bu çalışmanın ana amacı içerisinde hizmet sektöründe müşteri^ memnuniyetinin ve memnuniyetsizliğinin önemi incelenmiş, müşterinin memnun olması durumunda işletmeye sağlayacağı avantajların yanında memnuniyetsizliğinin ... -
Orta ve büyük ölçekli orman ürünleri sanayi işletmelerinde kalite ve standardizasyon uygulamalarının ölçümü ve pazarlama sorunlarının tespiti (Bolu örneği)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-09)02. ÖZET İnsan yaşamının ayrılmaz bir parçası haline gelen Orman Sanayii Ürünleri, dünya ekonomisinde önemli bir yer işgal etmektedir. Gelişen teknolojilerle birlikte orman ürünlerinden faydalanma çok yönlülük kazanarak ... -
Poliklinik oturma elemanı kullanıcı tercihleri: Trabzon kent hastaneleri örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kişinin yaşamını sürdürdüğü çeşitli ortamlar, farklı yapılar vardır. Oturma ile ilişkin bir eylemin bulunmadığı herhangi bir yapı yok gibidir. Bu yapılardan biri de stresli bir halde sağlığımızı geri kazanmak için gittiğimiz ... -
Spor işletmelerinde algılanan hizmet kalitesi üzerine bir araştırma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-15)Hizmet işletmelerinin sundukları hizmetin kalitesi ile hizmeti alanlar tarafındanalgılanan hizmetin kalitesi arasında farklılıklar olabilmektedir. Bu açıdandeğerlendirildiğinde sunulan hizmetin sunum kalitesi ön plana ... -
Tarih öğretmenlerinin yapılandırmacı öğretmen nitelikleri açısından değerlendirilmesi: Öğrenci görüşleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Bayburt ilinde görev yapan tarih öğretmenlerinin yapılandırmacı öğretmen nitelikleri hakkında öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın evreni Bayburt ilindeki orta öğretim kurumlarında öğrenimleri ... -
Toplam kalite yönetimi ve Trabzon imalat sektöründe mevcut ve potansiyel durum analizi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Klasik Yönetim Anlayışı (Taylorizm), işletmelerde kalitenin sağlanması için müstakil bir kalite kontrol işlevini temel almış fakat bu anlayış, üretim haltından kontrole gelinceye kadar birçok hatayı meydana getirmiş ... -
Toplam kalite yönetimine geçiş süreci ve Yurtkur Trabzon Yurdu Müdürlüğü`de bir uygulaması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)02. Özet TKY, iş hayatının bütününde rekabeti, esnekliği, etkinliği geliştiren bir yönetim metodudur. TKY üretim işletmelerine uygulanabileceği gibi hizmet işletmelerine de uygulanabilir bir yönetim sitilidir. Organizasyonun ... -
Trabzon ilinde faaliyet gösteren marketlerde hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerine bir araştırma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Müşteri memnuniyeti müşteriler tarafından satın alınan ürünlerin kullanımından sonra pozitif hisler ortaya çıkarması ve bu seviyenin korunmasıyla tatmin sağlanması müşteri memnuniyeti olarak tanımlanmaktadır. Bu doğrultuda ... -
Türkiye orman ürünleri sanayi işletmelerinde uygulanan kalite güvence sistemleri operasyonel ölçüm değişkenlerinin tespiti
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-22)02. Özet Bu çalışmanın amacı Türkiye Orman Ürünleri Sanayinde faaliyette bulunan firmalarca uygulanan Kalite Güvence Sistemlerinin Operasyonel Ölçüm Değişkenlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu sebeple söz konusu ... -
Türkiye profesyonel II. Futbol Ligi IV. gruptaki takımların toplam kalite yönetimi bakımından incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde çağdaş yönetim anlayışının ulaştığı en üst seviye olan toplam kalite yönetiminin profesyonel futbol kulüplerinde uygulanabilirliği ortaya konması spor kulüplerinde yönetim anlayışına önemli katkılar sağlayabilir. ...