Araçlarda frenleme esnasında fren üzerinde çıkan sıcaklığın bilgisayar destekli incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI öz ARAÇLARDA FRENLEME ESNASINDA FREN ÜZERİNDE ÇIKAN SICAKLI?IN BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNCELENMESİ Bu çalışmada ağır vasıtalarda frenleme esnasında fren üzerinde çıkan sıcaklığın bilgisayar destekli incelenmesi ve deneysel verilerle uygunluğu tartışılmıştır. Başlangıç olarak basit bir model kurulmuştur. Sonraki aşamada model üzerinde fiziksel yapının etkisi ele alınmıştır. Modelin iç yapısını görebilmek için sonlu farklar yöntemi ile bir ve iki boyutta modelleme gerçekleştirilmiştir. Kampana ve balatada analitik bir ve iki boyutlu sonlu farklar yöntemleri ile elde edilen zamana bağlı sıcaklık alanları deneysel verilerle karşıîaştınlmıştır. ABSTRACT COMPUTER AIDED STUDY OF TEMPERATURE DISTRIBUTION DURING THE BRAKING PROCESS This study reports the results of an experimantal and computational studies related to the determination of the temperature field during the braking process of trucks and busses (big vehicles). At the initial phase of the study, a simple but engineering accurate and reasonable model was constructed. At the next phases, a computational model based on 1&2-D Finite Difference approach were chosen. The unsteady temperature field observed at drums and brakes were compared with experimental observation. VI öz ARAÇLARDA FRENLEME ESNASINDA FREN ÜZERİNDE ÇIKAN SICAKLI?IN BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNCELENMESİ Bu çalışmada ağır vasıtalarda frenleme esnasında fren üzerinde çıkan sıcaklığın bilgisayar destekli incelenmesi ve deneysel verilerle uygunluğu tartışılmıştır. Başlangıç olarak basit bir model kurulmuştur. Sonraki aşamada model üzerinde fiziksel yapının etkisi ele alınmıştır. Modelin iç yapısını görebilmek için sonlu farklar yöntemi ile bir ve iki boyutta modelleme gerçekleştirilmiştir. Kampana ve balatada analitik bir ve iki boyutlu sonlu farklar yöntemleri ile elde edilen zamana bağlı sıcaklık alanları deneysel verilerle karşıîaştınlmıştır. ABSTRACT COMPUTER AIDED STUDY OF TEMPERATURE DISTRIBUTION DURING THE BRAKING PROCESS This study reports the results of an experimantal and computational studies related to the determination of the temperature field during the braking process of trucks and busses (big vehicles). At the initial phase of the study, a simple but engineering accurate and reasonable model was constructed. At the next phases, a computational model based on 1&2-D Finite Difference approach were chosen. The unsteady temperature field observed at drums and brakes were compared with experimental observation.
Collections