Show simple item record

dc.contributor.advisorKaykayoğlu, C. Ruhi
dc.contributor.authorKapkin, Şule
dc.date.accessioned2020-12-07T15:51:06Z
dc.date.available2020-12-07T15:51:06Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/159955
dc.description.abstractVI öz ARAÇLARDA FRENLEME ESNASINDA FREN ÜZERİNDE ÇIKAN SICAKLI?IN BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNCELENMESİ Bu çalışmada ağır vasıtalarda frenleme esnasında fren üzerinde çıkan sıcaklığın bilgisayar destekli incelenmesi ve deneysel verilerle uygunluğu tartışılmıştır. Başlangıç olarak basit bir model kurulmuştur. Sonraki aşamada model üzerinde fiziksel yapının etkisi ele alınmıştır. Modelin iç yapısını görebilmek için sonlu farklar yöntemi ile bir ve iki boyutta modelleme gerçekleştirilmiştir. Kampana ve balatada analitik bir ve iki boyutlu sonlu farklar yöntemleri ile elde edilen zamana bağlı sıcaklık alanları deneysel verilerle karşıîaştınlmıştır. ABSTRACT COMPUTER AIDED STUDY OF TEMPERATURE DISTRIBUTION DURING THE BRAKING PROCESS This study reports the results of an experimantal and computational studies related to the determination of the temperature field during the braking process of trucks and busses (big vehicles). At the initial phase of the study, a simple but engineering accurate and reasonable model was constructed. At the next phases, a computational model based on 1&2-D Finite Difference approach were chosen. The unsteady temperature field observed at drums and brakes were compared with experimental observation.
dc.description.abstractVI öz ARAÇLARDA FRENLEME ESNASINDA FREN ÜZERİNDE ÇIKAN SICAKLI?IN BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNCELENMESİ Bu çalışmada ağır vasıtalarda frenleme esnasında fren üzerinde çıkan sıcaklığın bilgisayar destekli incelenmesi ve deneysel verilerle uygunluğu tartışılmıştır. Başlangıç olarak basit bir model kurulmuştur. Sonraki aşamada model üzerinde fiziksel yapının etkisi ele alınmıştır. Modelin iç yapısını görebilmek için sonlu farklar yöntemi ile bir ve iki boyutta modelleme gerçekleştirilmiştir. Kampana ve balatada analitik bir ve iki boyutlu sonlu farklar yöntemleri ile elde edilen zamana bağlı sıcaklık alanları deneysel verilerle karşıîaştınlmıştır. ABSTRACT COMPUTER AIDED STUDY OF TEMPERATURE DISTRIBUTION DURING THE BRAKING PROCESS This study reports the results of an experimantal and computational studies related to the determination of the temperature field during the braking process of trucks and busses (big vehicles). At the initial phase of the study, a simple but engineering accurate and reasonable model was constructed. At the next phases, a computational model based on 1&2-D Finite Difference approach were chosen. The unsteady temperature field observed at drums and brakes were compared with experimental observation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleAraçlarda frenleme esnasında fren üzerinde çıkan sıcaklığın bilgisayar destekli incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer aided analysis
dc.subject.ytmBrake systems
dc.subject.ytmVehicles
dc.identifier.yokid56134
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid56134
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess