Tüketici güven endeksinin tüketimi öngörü yeteneğinin ölçülmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye ekonomisi için, tüketici güveninin tüketim harcamaları üzerindeki etkisini analiz etmektedir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, ilgili konuların teorik arka planlarını incelemekte ve literatür taraması sunmaktadır. Aynı zamanda Ocak 2004-Haziran 2018 dönemi üzerine bir ampirik uygulama gerçekleştirilmiştir.En Küçük Kareler (OLS) yönteminde tutarlı (sağlam) standart hataların dikkate alındığı çalışmada birçok kontrol değişkini de kullanılmaktadır. Elde edilen ampirik bulgulara göre, tüketici güven endeksinin tüketim harcamaları üzerinde pozitif bir etkisi bulunmaktadır. Ayrıca, Toda-Yamamoto Granger Nedensellik analizinden elde edilen bulgulara göre, tüketici güven endeksinden tüketim harcamalarına doğru tek yönlü ve pozitif bir nedensellik ilişkisi söz konusudur. This study analyzes the effects of the consumer confidence index on the consumption expenditures in Turkey. For this purpose, the study not only provides the theoretical background and reviews the previous literature, but also applies an empirical examination for the period from January 2004 to June 2018.In the study, where consistent (robust) standard errors are taken into account in the Ordinary Least Squares (OLS) method, is also used many control variables. According to the empirical findings, the consumer confidence index has a positive effect on consumption expenditures. According to the results of the Toda-Yamamoto Granger Causality analysis, there is also a unidirectional causal relationship from the consumer confidence index to the consumption expenditures.
Collections