Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Gökhan
dc.contributor.authorYazici, Sevil
dc.date.accessioned2020-12-07T12:37:06Z
dc.date.available2020-12-07T12:37:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/147205
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye ekonomisi için, tüketici güveninin tüketim harcamaları üzerindeki etkisini analiz etmektedir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, ilgili konuların teorik arka planlarını incelemekte ve literatür taraması sunmaktadır. Aynı zamanda Ocak 2004-Haziran 2018 dönemi üzerine bir ampirik uygulama gerçekleştirilmiştir.En Küçük Kareler (OLS) yönteminde tutarlı (sağlam) standart hataların dikkate alındığı çalışmada birçok kontrol değişkini de kullanılmaktadır. Elde edilen ampirik bulgulara göre, tüketici güven endeksinin tüketim harcamaları üzerinde pozitif bir etkisi bulunmaktadır. Ayrıca, Toda-Yamamoto Granger Nedensellik analizinden elde edilen bulgulara göre, tüketici güven endeksinden tüketim harcamalarına doğru tek yönlü ve pozitif bir nedensellik ilişkisi söz konusudur.
dc.description.abstractThis study analyzes the effects of the consumer confidence index on the consumption expenditures in Turkey. For this purpose, the study not only provides the theoretical background and reviews the previous literature, but also applies an empirical examination for the period from January 2004 to June 2018.In the study, where consistent (robust) standard errors are taken into account in the Ordinary Least Squares (OLS) method, is also used many control variables. According to the empirical findings, the consumer confidence index has a positive effect on consumption expenditures. According to the results of the Toda-Yamamoto Granger Causality analysis, there is also a unidirectional causal relationship from the consumer confidence index to the consumption expenditures.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici güven endeksinin tüketimi öngörü yeteneğinin ölçülmesi
dc.title.alternativeMeasurement of forecasting ability of consumer confidence index on consumption
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-08
dc.contributor.departmentİktisat Teorisi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHousehold consumption
dc.subject.ytmConsumer confidence index
dc.subject.ytmLinear prediction models
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmDemand estimation
dc.subject.ytmCustomer quess
dc.subject.ytmCausality
dc.subject.ytmBehavioral economics
dc.identifier.yokid10251975
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550910
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess