Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının çalışanların kurumsal itibar algısına etkisi; Gıda sektöründen iki kuruma yönelik karşılaştırmalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal sosyal sorumluluk, kar elde etmek amacı ile kurulmuş bir işletmenin, hem iç hem de dış paydaşlarına karşı gerçekleştirmekle yükümlü olduğu ancak iş misyonunun dışında yer alan ve toplum faydasına gerçekleştirilen çeşitli faaliyetlerdir. Bu sosyal sorumluluk kavramı, işletmenin iş görevleri arasında yer almamakla birlikte gerçekleştirildiği taktirde hem topluma hem de işletmeye fayda sağlamaktadır. Kurumsal itibar ise, bir işletmenin hissedar ve yatırımcıları başta olmak üzere tüm paydaşlarının işletme hakkında sahip olduğu olumlu ya da olumsuz tüm düşüncelerdir. Yapılan araştırmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu kapsamda, iki şirketten toplam 250 katılımcıya anket dağıtılmıştır. SPSS analiz sonuçlarına göre kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal itibar arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. İkinci şirketin kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar puanları ilk şirkete göre anlamlı biçimde daha azdır. Corporate social responsibility is a set of activities that a profit oriented company puts into practice which is out of the scope of its duties but still obliged to perform and targeted for the good of society. Even though this concepts doesn't mentioned among business duties, when they are performed it benefits both the company and society. Corporate reputation refers to the idea about a given company that its stakeholders including investors and shareholders have in mind. In this study, the relationship between corporate social responsibility and corporate reputation is investigated. For this purpose, 250 participants from 2 different companies were recruited for the study. According to SPSS analysis, there is a significant positive correlation between corporate social responsibility and corporate reputation. The second company has scored significantly lower than the first company on corporate social responsibility and corporate reputation.
Collections