Küresel havayolu işbirliklerinin yolcu satın alma kararı üzerindeki etkisinde algılanan marka imajının rolü: Havayolu yolcuları üzerinde araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde örgütlerin yönetim yapıları, rekabet biçimleri ve işletmelerin faaliyet sahaları küreselleşme süreciyle birlikle şekillenmektedir. Bu yüzden hızlı biçimde gelişen ve değişen pazar koşulları, dinamik değişimlere kayıtsız kalınmasının mümkün olmadığı bu sektörde havayolu işletmelerine yerel pazarın dışında da faaliyet gösterme zorunluluğunu hissettirmektedir. Rekabetin yoğun olarak yaşandığı havacılık sektöründe işletmeler pazarda kalıcı olabilmek adına farklı stratejiler geliştirerek türlü çözümler üretmektedir. Bu çözümlerden biri olarak havayolu işletmeleri stratejik birleşmeler ile yeni pazar alternatifleri ve mevcut hizmetlerine yenilikler getirmekte, böylece küresel ölçekte büyümenin avantajlarından yararlanmaktadır. Bu tez; küresel havayolu işbirliklerinin sağladığı avantajlar ile gelişen ve değişim gösteren faaliyetlerin yolcu satın alma kararı üzerindeki etkisini ve havayolu işletmelerinin yarattığı marka imajı algısına karşı yolcuların tutumları ile satın alma kararı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu kapsamda, küresel havayolu işbirliklerine üye olan havayolu işletmesinin hizmetinden faydalanan yolcuların yaşadığı yolculuk deneyimleri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, küresel havayolu işbirliklerine üye olmanın ve de algılanan marka imajının yolcu satın alma kararı üzerindeki etkisine ilişkin tespit yapabilmek için elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Bu bağlamda, havacılık sektöründe hâkimiyet kurmak için rekabet eden havayolu işletmelerine öneriler sunulmaktadır. Today the airline companies'management structure, their competition ways and the main areas of the activity are shaped by the globalization process. Thus, fast changing and improving market conditions make the airline companies feel compelled to operate outside the local market. Companies, aiming to remain permanent in the highly competitive airline sector, are producing different solutions. As one of these solutions, airline companies bring innovation and create market alternatives thanks to merges strategies, so that they benefit from growing on a global scale.This thesis investigates the effect of global airline alliances on the passengers' purchasing decision and the brand image, besides examine the relation among global airline alliance, passengers' purchase decision and the brand image. In this context, travel experience of any passengers, who benefits from the service of an airline company which is member of a global alliance, have been analyzed . In conclusion of the research, findings have been interpreted in order to be able to identify with the global airline partnership and the impact of the brand image on the passenger purchasing decision. In this regard, offers are presented to the airline companies which need to dominate over the airline industry.
Collections