Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzaslan Çalışkan, Burcu Özge
dc.contributor.authorÖztürk, Gökçen
dc.date.accessioned2020-12-07T12:21:19Z
dc.date.available2020-12-07T12:21:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/145448
dc.description.abstractGünümüzde örgütlerin yönetim yapıları, rekabet biçimleri ve işletmelerin faaliyet sahaları küreselleşme süreciyle birlikle şekillenmektedir. Bu yüzden hızlı biçimde gelişen ve değişen pazar koşulları, dinamik değişimlere kayıtsız kalınmasının mümkün olmadığı bu sektörde havayolu işletmelerine yerel pazarın dışında da faaliyet gösterme zorunluluğunu hissettirmektedir. Rekabetin yoğun olarak yaşandığı havacılık sektöründe işletmeler pazarda kalıcı olabilmek adına farklı stratejiler geliştirerek türlü çözümler üretmektedir. Bu çözümlerden biri olarak havayolu işletmeleri stratejik birleşmeler ile yeni pazar alternatifleri ve mevcut hizmetlerine yenilikler getirmekte, böylece küresel ölçekte büyümenin avantajlarından yararlanmaktadır. Bu tez; küresel havayolu işbirliklerinin sağladığı avantajlar ile gelişen ve değişim gösteren faaliyetlerin yolcu satın alma kararı üzerindeki etkisini ve havayolu işletmelerinin yarattığı marka imajı algısına karşı yolcuların tutumları ile satın alma kararı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu kapsamda, küresel havayolu işbirliklerine üye olan havayolu işletmesinin hizmetinden faydalanan yolcuların yaşadığı yolculuk deneyimleri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, küresel havayolu işbirliklerine üye olmanın ve de algılanan marka imajının yolcu satın alma kararı üzerindeki etkisine ilişkin tespit yapabilmek için elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Bu bağlamda, havacılık sektöründe hâkimiyet kurmak için rekabet eden havayolu işletmelerine öneriler sunulmaktadır.
dc.description.abstractToday the airline companies'management structure, their competition ways and the main areas of the activity are shaped by the globalization process. Thus, fast changing and improving market conditions make the airline companies feel compelled to operate outside the local market. Companies, aiming to remain permanent in the highly competitive airline sector, are producing different solutions. As one of these solutions, airline companies bring innovation and create market alternatives thanks to merges strategies, so that they benefit from growing on a global scale.This thesis investigates the effect of global airline alliances on the passengers' purchasing decision and the brand image, besides examine the relation among global airline alliance, passengers' purchase decision and the brand image. In this context, travel experience of any passengers, who benefits from the service of an airline company which is member of a global alliance, have been analyzed . In conclusion of the research, findings have been interpreted in order to be able to identify with the global airline partnership and the impact of the brand image on the passenger purchasing decision. In this regard, offers are presented to the airline companies which need to dominate over the airline industry.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüresel havayolu işbirliklerinin yolcu satın alma kararı üzerindeki etkisinde algılanan marka imajının rolü: Havayolu yolcuları üzerinde araştırma
dc.title.alternativeThe role of perceived brand image on the effects of global airline alliances on passenger purchase decision: Research on air company passengers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-04
dc.contributor.departmentUlaştırma ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPassenger transportation
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmGlobalization
dc.identifier.yokid10247375
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549950
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess