Yabancı dil öğretiminde seyahat İngilizcesi için sanal gerçeklik uygulamasının geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, seyahat ingilizcesi için, seyahat süreclerini tecrübe ettiren ve bu süreçte kişinin konuşma becerisini geliştiren, doğru arayüze sahip bir sanal gerçeklik uygulamasının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda uygulamanın ilk modülü olan havaalanı modülü Oculus Go sanal gerçeklik gözlüğü ile deneyimlemek üzere geliştirilmiştir. Geliştirilmiş olan modül üzerinde, İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Programı'nda okumakta olan 8 öğretmen adayının katılımıyla göz izleme tekniği ile kullanılabilirlik testi yapılmıştır. Bu testle eş zamanlı olarak da kullanıcı yorumları alınmıştır. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak havaalanı modülü güncellenerek eğitim alanında kullanıcı dostu sanal gerçeklik arayüzü oluşturulmuştur. Güncelleme sonucunda bulunma ve daldırma hissinin sağlanabildiği, sürükleyici ve motivasyon arttırıcı özelliklerin ortaya çıktığı, siber hastalık gibi sanal gerçeklik sorunlarının ortadan kalktığı prototip niteliğinde bir modül geliştirilmiştir. In this thesis, it is aimed to develop a virtual reality application which has the right interface and lets users experience the travel processes and as well as improve their speaking skills for travel English. For this purpose, the first module of the application that is the airport module for Oculus Go was developed to experience with head-mounted display On the developed module, usability test was appiled with eye tracing technique with the participation of 8 pre-service teachers who are studying in English Language Teaching Program at Istanbul University - Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Faculty of Education. User reviews were taken with this test simultaneously. Based on the findings, a user-friendly virtual reality interface was created in the field of education by updating the airport module. As a result of the update, a prototype module has been developed in which the feeling of being presence and immersion can be achieved, immersive and motivating features were revealed, and virtual reality problems such as cybersickness are eliminated. This study was funded by Scientific Research Projects Coordination Unit of Istanbul University. Project number: SYL-2018-29783
Collections