Web tabanlı uzaktan eğitim deneyimi ve verimliliği analizi: İstanbul Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, İstanbul Üniversitesi'nin uzaktan eğitim uygulamalarını uzaktan eğitim öğrencileri bakış açısı ile değerlendirerek, daha güçlü ve beklentilerin karşılanabileceği bir uzaktan öğrenme ortamı sağlanması için idari ve eğitim kademesindeki yöneticilere önerilerde bulunmaktır. Araştırma genel tarama modeli ile yapılmıştır. Bu amaçla, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesinde iki farklı öğretim yılında öğrenimine devam eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılan uzaktan eğitim öğrencilerine web tabanlı teknolojiler kullanılarak iki anket uygulanmıştır. Anket soruları; uluslararası akademik çalışmalarda daha önce kullanılmış olan ve öğrencilerin demografik bilgileri ile çalışmanın amacına uygun görüşlerin sorgulandığı çoktan seçmeli sorular ile açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Bu anketlerin ilki; 2011-2012 öğretim yılı Bahar Döneminde, aynı sorulardan oluşan ikinci anket ise 2018-2019 öğretim yılında Güz Döneminde uzaktan eğitim gören öğrencilere uygulanmıştır. Veriler İstanbul Üniversitesi Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden ulaşılan uzaktan eğitim öğrencilerinin yanıtlarından elde edilmiştir. Verilerin düzenlenmesi ve hata ayıklamalarından sonra 2011-2012 ile 2018-2019 öğretim yıllarında İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi'nde uzaktan eğitim yöntemiyle öğrenim gören öğrencilerin anket cevapları karşılaştırılarak bulgular elde edilmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitimi öncelikli tercih nedenleri olarak işlerine engel olmayan uygun bir çalışma şekli olduğu ve uzaktan eğitimin avantajlarından yararlandıkları, ayrıca çoğu bilimsel araştırmanın sonuçlarından birisi olarak, öğrencilerin öğretim elemanları ile belirli aralıklarla yüz yüze görüşme talepleri de önemli bir bulgu olarak ortaya çıkmıştır. Bu tezin diğer önemli bir sonucu da son yıllarda uzaktan eğitimde kullanılan ders materyallerinin kalitesinin artmış olduğu bulgusudur. The purpose of this thesis is to evaluate the distance education applications of Istanbul University with the perspective of the distance education students and by doing so, to make suggestions to the administrators in the management and education departments in order to provide an education environment which is more powerful and fulfills expectations. The research was conducted with the general survey model. For this purpose, two questionnaires were made to the distance education students who are continuing their education at Istanbul University Open and Distance Education Faculty in two different academic years by using web-based technologies and the students participated these questionnaires voluntarily. The questionnaires consist of multiple-choice questions and open-ended questions that were previously used in international academic studies and in which students' demographic information and opinions appropriate for the purpose of the study were questioned. The first of these questionnaires was made to the students studying in the Spring Semester of 2011-2012 academic year and the second questionnaire consisting of the same questions was made to the students having distance education in the Fall Semester of 2018-2019 academic year. The data were collected from the answers of the distance education students through the Istanbul University Student Automation System. After editing and cleaning the data, the questionnaire answers of the students studying at the Open and Distance Education Faculty of Istanbul University in 2011-2012 and 2018-2019 academic years were compared and the findings were obtained. The students stated that they prefer the distance education in that it does not interfere with their business life and they benefit from the advantages of the distance education. In addition, as a result of many scientific researches, students' request for face-to-face discussions with the instructors periodically stands out as an important finding. Another important result of this thesis is that the quality of course materials used in distance education has increased in recent years.
Collections