İlkokul öğretmenlerinin çocukluk çağı epilepsileri hakkında bilgi, tutum ve davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Giriş ve Amaç: Bu çalışmada ilköğretim öğretmenlerinin çocukluk çağı epilepsileri hakkında bilgi, tutum ve davranışlarının belirlenerek koruyucu halk sağlığı politikalarına katkı sağlanması amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Çalışmamıza 02.11.2015 - 07.12.2015 tarihleri arasında Kahramanmaraş il merkezinde görevli 463 ilköğretim öğretmenleri dahil edildi. Bilgilendirilmiş onam veren katılımcılara anket uygulandı. Öğretmenlerin epilepsi konusunda bilgi düzeyleri toplam 29 puan üzerinden değerlendirildi. Veri analizinde SPSS 20.0 istatistik paket programı kullanıldı. İstatistiksel olarak p<0,05 anlamlı kabul edildi.Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 31,8±8,2 idi. Öğretmenlerin meslekte hizmet süresi ortalama 8,7 yıl olarak saptandı. Katılımcıların %62,2'sinin daha önce epileptik kriz geçirmekte olan bir çocukla karşılaştığı tespit edildi. Çalışmamızda öğretmenlerin epilepsi konusunda bilgi düzeyi puan ortalamasının 14,34 olduğu tespit edildi.Sonuç: Çalışmamızda ilkokul öğretmenlerinin epilepsi hastalığı konusunda bilgi düzeyinin yetersiz olduğu belirlendi. Ayrıca öğretmenlerin epilepsi konusunda ciddi tutum ve davranış yanlışlıklarının olduğu tespit edildi. Öğretmenlere epilepsi hastalığı ve epileptik nöbet konusunda eğitimlerin verilmesi epilepsi mortalite ve morbidite açısından büyük önem arz etmektedir.Anahtar Kelimeler: Bilgi, Çocukluk çağı, Epilepsi, İlkokul, Öğretmen. Background and Aim: The aim of this study was to explore the knowledge, attitude and behaviors of primary school teachers about childhood epilepsy and contribute to pretentive public health policies.Materials and Methods: The number of primary school teachers included in this study was 463. The study was conducted from 02.11.2015 to 07.12.2015 at the center of Kahramanmaras province. Questionnaires were administered to the participants after informed consent had been obtained. Teachers' level of knowledge about epilepsy was assessed over total 29 points. Data analysis was performed by SPSS 20.0 statistical package program. A p<0,05 was considered significant.Results: The mean age of participants was 31,8 years. The mean duration of working as a teacher was 8,7 years. Of respondents, 62,2% stated that they have faced with a child undergoing epileptic seizures. The mean level of knowledge of teachers about epilepsy was 14,3.Conclusion: Primary school teachers have insufficient knowledge of epilepsy. In addition, serious misbehaviors were found. It is of great importance to train teachers.Key words: Childhood, Epilepsy, Knowledge, Primary School, Teacher.
Collections