Show simple item record

dc.contributor.advisorSucaklı, Mustafa Haki
dc.contributor.authorÜçer, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-07T11:44:02Z
dc.date.available2020-12-07T11:44:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-01-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140856
dc.description.abstractGiriş ve Amaç: Bu çalışmada ilköğretim öğretmenlerinin çocukluk çağı epilepsileri hakkında bilgi, tutum ve davranışlarının belirlenerek koruyucu halk sağlığı politikalarına katkı sağlanması amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Çalışmamıza 02.11.2015 - 07.12.2015 tarihleri arasında Kahramanmaraş il merkezinde görevli 463 ilköğretim öğretmenleri dahil edildi. Bilgilendirilmiş onam veren katılımcılara anket uygulandı. Öğretmenlerin epilepsi konusunda bilgi düzeyleri toplam 29 puan üzerinden değerlendirildi. Veri analizinde SPSS 20.0 istatistik paket programı kullanıldı. İstatistiksel olarak p<0,05 anlamlı kabul edildi.Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 31,8±8,2 idi. Öğretmenlerin meslekte hizmet süresi ortalama 8,7 yıl olarak saptandı. Katılımcıların %62,2'sinin daha önce epileptik kriz geçirmekte olan bir çocukla karşılaştığı tespit edildi. Çalışmamızda öğretmenlerin epilepsi konusunda bilgi düzeyi puan ortalamasının 14,34 olduğu tespit edildi.Sonuç: Çalışmamızda ilkokul öğretmenlerinin epilepsi hastalığı konusunda bilgi düzeyinin yetersiz olduğu belirlendi. Ayrıca öğretmenlerin epilepsi konusunda ciddi tutum ve davranış yanlışlıklarının olduğu tespit edildi. Öğretmenlere epilepsi hastalığı ve epileptik nöbet konusunda eğitimlerin verilmesi epilepsi mortalite ve morbidite açısından büyük önem arz etmektedir.Anahtar Kelimeler: Bilgi, Çocukluk çağı, Epilepsi, İlkokul, Öğretmen.
dc.description.abstractBackground and Aim: The aim of this study was to explore the knowledge, attitude and behaviors of primary school teachers about childhood epilepsy and contribute to pretentive public health policies.Materials and Methods: The number of primary school teachers included in this study was 463. The study was conducted from 02.11.2015 to 07.12.2015 at the center of Kahramanmaras province. Questionnaires were administered to the participants after informed consent had been obtained. Teachers' level of knowledge about epilepsy was assessed over total 29 points. Data analysis was performed by SPSS 20.0 statistical package program. A p<0,05 was considered significant.Results: The mean age of participants was 31,8 years. The mean duration of working as a teacher was 8,7 years. Of respondents, 62,2% stated that they have faced with a child undergoing epileptic seizures. The mean level of knowledge of teachers about epilepsy was 14,3.Conclusion: Primary school teachers have insufficient knowledge of epilepsy. In addition, serious misbehaviors were found. It is of great importance to train teachers.Key words: Childhood, Epilepsy, Knowledge, Primary School, Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAile Hekimliğitr_TR
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin çocukluk çağı epilepsileri hakkında bilgi, tutum ve davranışları
dc.title.alternativePrimary school teachers' knowledge, attitudes and behaviors about childhood epilepsy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-01-25
dc.contributor.departmentAile Hekimliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild diseases
dc.subject.ytmEpilepsy
dc.subject.ytmKnowledge
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid10098901
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid417410
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess