Spor lisesi ve Anadolu liselerinde öğrenim gören orta öğretim öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Spor lisesi ve Anadolu liselerinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme düzeylerini, okudukları okul, şehir, yaş, cinsiyet, sınıf, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, okul başarısı, boş zaman faaliyetleri, ikamet edilen yer, kardeş sayısı, kaçıncı kardeş oldukları, aile gelir düzeyi, kendilerine ait oda olup olmadığı ve ailenizden destek alıyor musunuz gibi demografik özelliklere göre değişiklik gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup, araştırmanın katılımcılarını 5 spor lisesi ve 5 Anadolu lisesinde eğitim öğrenim gören 1200 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin toplanmasında öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme düzeylerini belirlemek amacıyla Coryn ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen ve Arslan ve Akın (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan ve Türkçe geçerlilik güvenirliliği yapılan ''Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği'' ve öğrenciler hakkında bilgi toplamak için `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistik programından yararlanılmıştır. Bağımsız değişkenlerde okul türü, cinsiyet, kendine ait oda ve aile desteğine Mann-Whitney U Testi uygulanmıştır. Bulunulan şehir, yaş, sınıf, anne eğitim durumu, anne meslek, baba eğitim durumu, baba meslek, okul başarı durumu, boş zaman faaliyetleri, ikamet ettiğiniz yer, kardeş sayısı, kardeş sırası ve aile gelir düzeyini değerlendirmeye yönelik olarak Kruskal Wallis Testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; okul, şehir, cinsiyet, anne eğitim durumu, anne meslek, baba eğitim durumu, baba meslek, okul başarı durumu, boş zaman faaliyetleri, ikamet yeri, aile gelir düzeyi ve aile desteği gibi değişkenlerde anlamlı farklılığa rastlanılırken, yaş, sınıf, kardeş sayısı, kardeş sırası ve kendilerine ait oda değişkenlerinde ise anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. The purpose of this study is to investigate whether the social emotional learning levels of the students in sports and Anatolian high schools change depending on the demographic features such as school type, the living place, age, gender, grade, parental education, parents' jobs, the level of academic success, free time activities, residential place, numbers of siblings, rank of the siblings, socio economic level, having a private room and parental support. In this study relational screening model was used and the participants are 1200 students studying at 5 sports schools and 5 Anatolian high schools. The data was collected by using `Personal Information Forms`, developed by the researcher and to determine students' social emotional learning level 'Social Emotional Learning Scale' which was developed by Cory et al. (2009) and adopted in Turkish by Arslan and Ali (2013) was used. In data analyzing statistical programs were used. For independent variables such as school type, gender, having a private room and parental support Mann-Whitney U test was used. For other variables such as the living place, age, grade, parental education, parents' job, success level, free time activities, residential place, numbers of siblings, rank of the siblings and socio economic level Kruskal Wallis Test were used. In the light of the data obtained, it was observed that depending on the school, city, gender, parental education level, parents' jobs, the level of academic success, free time activities, residential place, socio economic level and parental support variables a statistically significant difference was observed, while depending on the age, grade, the number and rank of the siblings and having a private room variables a statistically significant difference was not observed.
Collections