Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkçapar, Ünal
dc.contributor.authorKuyulu, İhsan
dc.date.accessioned2020-12-07T11:44:24Z
dc.date.available2020-12-07T11:44:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140759
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Spor lisesi ve Anadolu liselerinde öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme düzeylerini, okudukları okul, şehir, yaş, cinsiyet, sınıf, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, okul başarısı, boş zaman faaliyetleri, ikamet edilen yer, kardeş sayısı, kaçıncı kardeş oldukları, aile gelir düzeyi, kendilerine ait oda olup olmadığı ve ailenizden destek alıyor musunuz gibi demografik özelliklere göre değişiklik gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup, araştırmanın katılımcılarını 5 spor lisesi ve 5 Anadolu lisesinde eğitim öğrenim gören 1200 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin toplanmasında öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme düzeylerini belirlemek amacıyla Coryn ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen ve Arslan ve Akın (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan ve Türkçe geçerlilik güvenirliliği yapılan ''Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği'' ve öğrenciler hakkında bilgi toplamak için `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistik programından yararlanılmıştır. Bağımsız değişkenlerde okul türü, cinsiyet, kendine ait oda ve aile desteğine Mann-Whitney U Testi uygulanmıştır. Bulunulan şehir, yaş, sınıf, anne eğitim durumu, anne meslek, baba eğitim durumu, baba meslek, okul başarı durumu, boş zaman faaliyetleri, ikamet ettiğiniz yer, kardeş sayısı, kardeş sırası ve aile gelir düzeyini değerlendirmeye yönelik olarak Kruskal Wallis Testi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; okul, şehir, cinsiyet, anne eğitim durumu, anne meslek, baba eğitim durumu, baba meslek, okul başarı durumu, boş zaman faaliyetleri, ikamet yeri, aile gelir düzeyi ve aile desteği gibi değişkenlerde anlamlı farklılığa rastlanılırken, yaş, sınıf, kardeş sayısı, kardeş sırası ve kendilerine ait oda değişkenlerinde ise anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate whether the social emotional learning levels of the students in sports and Anatolian high schools change depending on the demographic features such as school type, the living place, age, gender, grade, parental education, parents' jobs, the level of academic success, free time activities, residential place, numbers of siblings, rank of the siblings, socio economic level, having a private room and parental support. In this study relational screening model was used and the participants are 1200 students studying at 5 sports schools and 5 Anatolian high schools. The data was collected by using `Personal Information Forms`, developed by the researcher and to determine students' social emotional learning level 'Social Emotional Learning Scale' which was developed by Cory et al. (2009) and adopted in Turkish by Arslan and Ali (2013) was used. In data analyzing statistical programs were used. For independent variables such as school type, gender, having a private room and parental support Mann-Whitney U test was used. For other variables such as the living place, age, grade, parental education, parents' job, success level, free time activities, residential place, numbers of siblings, rank of the siblings and socio economic level Kruskal Wallis Test were used. In the light of the data obtained, it was observed that depending on the school, city, gender, parental education level, parents' jobs, the level of academic success, free time activities, residential place, socio economic level and parental support variables a statistically significant difference was observed, while depending on the age, grade, the number and rank of the siblings and having a private room variables a statistically significant difference was not observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor lisesi ve Anadolu liselerinde öğrenim gören orta öğretim öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of social emotional learning levels of students in Sport and Anatolian schools in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmSocial learning
dc.subject.ytmEmotional learning
dc.subject.ytmLearning techniques
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport education
dc.identifier.yokid10085399
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408165
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess