Sosyal medyada yoksulluğun imgeselleştirilmesi: Bir bağış biçimi olarak görünürlük vaadi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çoğu zaman, karşımızdakinin kötü bir davranışı neden sergilediğini, kötücül bir duyguyu neden beslediğini sorgularız ancak iyi bir davranışı yahut iyicil bir duyguyu sorgulamaya tabi tutmadan olduğu gibi kabul ederiz. Bu çalışma, hikmetinden sual olunmayan bir iyilikle, yoksullara niçin yardım ettiğimiz sorusuyla başlar. Ardından çağın üretim biçimine göre şekil değiştiren `yoksullara yönelik bakış`ı ana izlek hâline getirerek yoksullara ortaçağdan bu yana kimlerin ve hangi kurumların yardım ettiğini ve bu yardımların arkasındaki asıl saikleri irdeler. Daha sonra yoksulluğun mekân üzerinde nasıl kurulduğu soruşturularak yoksulların gitgide nasıl görünmezleştirildiği; aynı esnada, zıt yönde bir eğilimle, önce televizyon, sonra sosyal medya aracılığıyla yoksulluğun ve yoksulların nasıl gösteriselleştirildiği ortaya konur. Bu çalışma, Kilise, çalışma evleri, refah devleti ve sivil toplum kuruluşlarının ardından, sosyal medyada yoksulların fotoğraflarını paylaşmanın onlara yardım etmekle eşdeğer tutulacak bir noktaya geldiğini, görünürlük vaadinin yeni bir bağış biçimi olduğunu ve bunun yoksullara yardım konusunda yeni bir evreye işaret ettiğini öne sürmektedir. We mostly question why one exhibits bad attitudes and has malicious feelings against others, whereas we accept without questioning a good behavior or a benevolent feeling. This study, therefore, sets out to investigate why we help the poor with unquestionable benevolence. This thesis also explores who and which institutions have helped the poor since the Middle Ages and the real motives behindthese aids by focusing on `the approach towards the poor` which has undergone a severe change in accordance with the mode of production of the age. By investigating the relationship between poverty and city, this study reveals not only how the poor have gradually been made invisible, but also, in an opposite manner, how the poverty and the poor have been spectacularized through television and social media. This thesis suggests that publishing the pictures of poor people on social media seems to become equivalent with helping the poor, after the practices of the Church, workhouses, welfare state and non-governmental organizations. The promise of visibility, therefore, becomes a new form of charity and this indicates a new phase in helping the poor.
Collections