Postmodern pazarlama açısından hızlı moda tüketicilerinin mağaza atmosferine verdikleri önem ile demografik faktörlerine ilişkin bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yaşanan değişmeler pazarlama alanında da önemli değişikliklere sebep olmuş, özellikle postmodern pazarlama anlayışı ile hizmet kalitesine verilen önem artmıştır. Bu aşamada da hizmet kalitesinin bir fonksiyonu olarak mağaza atmosferi ve mağaza atmosferinin etkileri önem kazanmıştır. Bu çalışmada, mağaza atmosferini oluşturan faktörler incelenmiş, bu faktörleri oluşturan değişkenler yeniden oluşturularak 'Avrasya Mağaza Atmosfer Ölçeği' adı verilen yeni bir ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin Cronbach'ın Alfa güvenilirlik katsayısının 0,96 ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test sonucunun 0,95 olduğu belirlenmiştir. Toplamda 1011 kişinin katılımıyla yapılan araştırma sonucunda, mağaza atmosferini oluşturan faktörlerin içerisinde en önemlisinin 'mağaza içi yerleşim ve teşhir' olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, mağaza atmosferi tercihlerinin eğitim durumuna göre farklılık gösterdiği ortaya koyulmuştur.Anahtar Sözcükler: Hızlı Moda, Mağaza Atmosferi, Perakende Mağaza Atmosferi,Mağaza Atmosfer Ölçeği, Avrasya Mağaza Atmosfer Ölçeği The recent changes have also affected the marketing area, the role of service quality have increased especially with the rise of postmodern marketing. At this stage, as a function of service quality, store atmosphere and effects has played a most significant role. In this research, a new set of variables that create the store atmosphere have been reset and a new scale called 'Avrasya Store Atmosphere Scale' have been created. Cronbach-Alpha, total internal reliability coefficient of the scale was calculated as 0.962 The Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) value has been found as 0,95. The study, conducted on 1011 surveys stated in store atmosphere 'inner store placement and display' is the most significant factor among others. Beyond, it is been stated that, education level is the factor that determines the store atmosphere choices.Keywords: Fast Fashion, Store Atmosphere, Retail Store Atmosphere, Store Atmosphere Scale, Avrasya Store Atmosphere Scale
Collections