Show simple item record

dc.contributor.advisorYoldaş, Muhammed Asıf
dc.contributor.authorYüksekbilgili, Zeki
dc.date.accessioned2020-12-07T11:14:54Z
dc.date.available2020-12-07T11:14:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137871
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan değişmeler pazarlama alanında da önemli değişikliklere sebep olmuş, özellikle postmodern pazarlama anlayışı ile hizmet kalitesine verilen önem artmıştır. Bu aşamada da hizmet kalitesinin bir fonksiyonu olarak mağaza atmosferi ve mağaza atmosferinin etkileri önem kazanmıştır. Bu çalışmada, mağaza atmosferini oluşturan faktörler incelenmiş, bu faktörleri oluşturan değişkenler yeniden oluşturularak 'Avrasya Mağaza Atmosfer Ölçeği' adı verilen yeni bir ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeğin Cronbach'ın Alfa güvenilirlik katsayısının 0,96 ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) test sonucunun 0,95 olduğu belirlenmiştir. Toplamda 1011 kişinin katılımıyla yapılan araştırma sonucunda, mağaza atmosferini oluşturan faktörlerin içerisinde en önemlisinin 'mağaza içi yerleşim ve teşhir' olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, mağaza atmosferi tercihlerinin eğitim durumuna göre farklılık gösterdiği ortaya koyulmuştur.Anahtar Sözcükler: Hızlı Moda, Mağaza Atmosferi, Perakende Mağaza Atmosferi,Mağaza Atmosfer Ölçeği, Avrasya Mağaza Atmosfer Ölçeği
dc.description.abstractThe recent changes have also affected the marketing area, the role of service quality have increased especially with the rise of postmodern marketing. At this stage, as a function of service quality, store atmosphere and effects has played a most significant role. In this research, a new set of variables that create the store atmosphere have been reset and a new scale called 'Avrasya Store Atmosphere Scale' have been created. Cronbach-Alpha, total internal reliability coefficient of the scale was calculated as 0.962 The Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) value has been found as 0,95. The study, conducted on 1011 surveys stated in store atmosphere 'inner store placement and display' is the most significant factor among others. Beyond, it is been stated that, education level is the factor that determines the store atmosphere choices.Keywords: Fast Fashion, Store Atmosphere, Retail Store Atmosphere, Store Atmosphere Scale, Avrasya Store Atmosphere Scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePostmodern pazarlama açısından hızlı moda tüketicilerinin mağaza atmosferine verdikleri önem ile demografik faktörlerine ilişkin bir uygulama
dc.title.alternativeDetermination of importance of store atmosphere and demographic variables of fast fashion consumers according to post-modern marketing
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFast fashion
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmFast fashion
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmStore interior order
dc.subject.ytmAtmosphere
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.identifier.yokid10056106
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429725
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess