Eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik özellikleri ile duygusal zeka arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı okul yöneticilerin eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik özellikleri ile duygusal zeka arasındaki ilişkinin incelenmesi ve aralarındaki ilişki ile yaş, cinsiyet, meslekteki çalışma yılı, yöneticilik yılı, kurumda çalışan personel sayısının farklılık göstermediğinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Trabzon ilinde anaokul, ilköğretim ve orta öğretimde görev yapan 200 müdür ve müdür yardımları oluşturmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan katılımcıların 29'u kadın 171'i erkek yöneticilerden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Yaratıcı Liderlik Ölçeği, Duygusal Zeka Ölçeği kullanılmıştır. The main purporse of this study is to determine the relationship between qualities of managarial instituions and the emotional intelligence of managers and the relationship between them and age, gender, professional experince, seniority in management and number oof personnel working in the institution. The sample of the study was composed of 200 principles and deputy principals working at kindergarten, primary school, junior high school and high school located in Trabzon. 29 participants were female and 171 participants were male in the sample. Personel Information Form, Creative Leadership Scela, and Emotional İntelligence Scale were used to collect the data
Collections