Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Müge
dc.contributor.authorKandaz, Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-07T11:10:36Z
dc.date.available2020-12-07T11:10:36Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/137334
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı okul yöneticilerin eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik özellikleri ile duygusal zeka arasındaki ilişkinin incelenmesi ve aralarındaki ilişki ile yaş, cinsiyet, meslekteki çalışma yılı, yöneticilik yılı, kurumda çalışan personel sayısının farklılık göstermediğinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Trabzon ilinde anaokul, ilköğretim ve orta öğretimde görev yapan 200 müdür ve müdür yardımları oluşturmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan katılımcıların 29'u kadın 171'i erkek yöneticilerden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Yaratıcı Liderlik Ölçeği, Duygusal Zeka Ölçeği kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe main purporse of this study is to determine the relationship between qualities of managarial instituions and the emotional intelligence of managers and the relationship between them and age, gender, professional experince, seniority in management and number oof personnel working in the institution. The sample of the study was composed of 200 principles and deputy principals working at kindergarten, primary school, junior high school and high school located in Trabzon. 29 participants were female and 171 participants were male in the sample. Personel Information Form, Creative Leadership Scela, and Emotional İntelligence Scale were used to collect the dataen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin liderlik özellikleri ile duygusal zeka arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between leadership characteristics and emotional intellience of administrators working at educational intitutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-22
dc.contributor.departmentYönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.identifier.yokid10196477
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAVRASYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516090
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineYönetim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess